hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UČENJE POTPOMOGNUTO TEHNOLOGIJOM IZMEĐU TEHNOLOGIJE I HUMANIZMA

Marko Ivanišin ; Fakultet za elektrotehniku, računarstvo i informatiku, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija

Puni tekst: engleski, pdf (376 KB) str. 273-279 preuzimanja: 629* citiraj
APA 6th Edition
Ivanišin, M. (2009). TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING BETWEEN TECHNOLOGY AND HUMANISM. Informatologia, 42 (4), 273-279. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/42348
MLA 8th Edition
Ivanišin, Marko. "TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING BETWEEN TECHNOLOGY AND HUMANISM." Informatologia, vol. 42, br. 4, 2009, str. 273-279. https://hrcak.srce.hr/42348. Citirano 20.10.2019.
Chicago 17th Edition
Ivanišin, Marko. "TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING BETWEEN TECHNOLOGY AND HUMANISM." Informatologia 42, br. 4 (2009): 273-279. https://hrcak.srce.hr/42348
Harvard
Ivanišin, M. (2009). 'TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING BETWEEN TECHNOLOGY AND HUMANISM', Informatologia, 42(4), str. 273-279. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/42348 (Datum pristupa: 20.10.2019.)
Vancouver
Ivanišin M. TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING BETWEEN TECHNOLOGY AND HUMANISM. Informatologia [Internet]. 2009 [pristupljeno 20.10.2019.];42(4):273-279. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42348
IEEE
M. Ivanišin, "TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING BETWEEN TECHNOLOGY AND HUMANISM", Informatologia, vol.42, br. 4, str. 273-279, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42348. [Citirano: 20.10.2019.]

Sažetak
U ovom je radu pokušano prikazati kako se tehničke perspektive tehnnološki potpomognutog učenja integriraju u teorije o učenju. Namjera je bila proširiti tehničke horizonte, prikazujući na teoretskim implikacijama postojeće horizonte. Razmotrena su dva najčešće spominjana shvaćanja o tehnologiji u učenju, dogmu o “nevidljivom software-u” i ekskluzivnost pristupa usmjerenog riješavanju zadatka, te je nastojano razriješiti koji teoretski pristup može biti primjenjen. Prikazujući i ostale teoretske pristupe koji reprezentiraju i ostale prerspektive, posebno humanističku, nadam se da je otvorena nova tehnička perspektiva prema učenju potpomognut tehnologijom. Kao rezultat pokrenuta je diskusija, koju smatramo najvažnijom kod proučavanja učenja potpomognuto tehnologijom: tko preuzima odgovornost za učenje u osobnom okruženju za učenje i koju ulogu sadržaj ( specifično znanje) ima u vremenu “učenja usmjerenog prema određenom zadatku”. Zaključak je bio da, kao prvo, odgovornost za učenje kod učenja potpomognutog tehnologijom kod onih koji uče je indirektna, jer tehnologija omogućuje personalizaciju i kao takva nosi direktnu odgovornost za učenje. I kao drugo, vjerujemo da kod učenja potpomognutog tehnologijom treba naglasiti sadržajni dio učenja. Predlažemo model paralelnog učenja koji naglašava dihotomni i dijalektički karakter teorija o učenju koji često predstavlja dva alternativna pristupa (svjesnost zadatka i procesa učenja, vještine i specifično znanje, tehnologiju i sadržaj). Kao što je naglašeno u članku, akademska diskusija o učenju potpomognutim tehnologijom se previše fokusira na sam zadatak učenja, dok ovaj model zagovara proces učenja koji se temelji na svjesnosti o učenju.

Ključne riječi
učenje; tehnologija; humanizam

Hrčak ID: 42348

URI
https://hrcak.srce.hr/42348

[engleski]

Posjeta: 1.105 *