hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Stavovi i kupovno ponašanje potrošača u domaćim i stranim maloprodavačima prehrambenih proizvoda u Hrvatskoj

Ivan-Damir Anić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0179-6410 ; Ekonomski institut Zagreb, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (576 KB) str. 113-133 preuzimanja: 11.269* citiraj
APA 6th Edition
Anić, I. (2010). Attitudes and purchasing behavior of consumers in domestic and foreign food retailers in Croatia. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 28 (1), 113-133. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/54105
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir. "Attitudes and purchasing behavior of consumers in domestic and foreign food retailers in Croatia." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol. 28, br. 1, 2010, str. 113-133. https://hrcak.srce.hr/54105. Citirano 12.06.2021.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir. "Attitudes and purchasing behavior of consumers in domestic and foreign food retailers in Croatia." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci 28, br. 1 (2010): 113-133. https://hrcak.srce.hr/54105
Harvard
Anić, I. (2010). 'Attitudes and purchasing behavior of consumers in domestic and foreign food retailers in Croatia', Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 28(1), str. 113-133. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/54105 (Datum pristupa: 12.06.2021.)
Vancouver
Anić I. Attitudes and purchasing behavior of consumers in domestic and foreign food retailers in Croatia. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci [Internet]. 2010 [pristupljeno 12.06.2021.];28(1):113-133. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54105
IEEE
I. Anić, "Attitudes and purchasing behavior of consumers in domestic and foreign food retailers in Croatia", Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol.28, br. 1, str. 113-133, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54105. [Citirano: 12.06.2021.]

Sažetak
Ciljevi ovog rada jesu istražiti razlike u stavovima potrošača prema domaćim i stranim maloprodavačima u Hrvatskoj, segmentirati potrošače sukladno njihovim stavovima i analizirati razlike između tako identificiranih segmenata potrošača s obzirom na izbor maloprodavača, potrošnju i stavove potrošača prema kupnji hrvatskih proizvoda. Empirijska analiza se temelji na podacima koji su prikupljeni anketnim istraživanjem. Podaci su analizirani t-testom, chi-kvadrat testom i analizom varijance (ANOVA). Rezultati istraživanja pokazuju da potrošači percipiraju podjednako domaće i strane maloprodavače na tri od četiri faktora. Klaster analizom identificirana su tri segmenta potrošača: (1) potrošači koji preferiraju domaće maloprodavače (28%); (2) Potrošači koji preferiraju strane maloprodavače (17%), i (3) neopredijeljeni potrošači (55%). Značajne statističke razlike utvrđene su između segmenata potrošača u pogledu izbora maloprodavača, ali ne i kod potrošnje potrošača i stavova potrošača prema kupnji hrvatskih proizvoda. Može se zaključiti da se stavovima potrošača prema domaćim i stranim maloprodavačima može predvidjeti izbor maloprodavača. Maloprodavači bi trebali prilikom kreiranja maloprodajnih strategija uvažavati razlike u stavovima potrošača.

Ključne riječi
Maloprodavači; stavovi potrošača; izbor maloprodavača; potrošnja; stavovi potrošača prema kupnji hrvatskih proizvoda

Hrčak ID: 54105

URI
https://hrcak.srce.hr/54105

[engleski]

Posjeta: 12.951 *