hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

EMPIRIJSKO ISTRAŽIVANJE INTERAKTIVNE KOMUNIKACIJE U PROCESU TURISTIČKOG OBRAZOVANJA

Božidar Veljković ; Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Mario Plenković ; Katedra za komunikologiju, Grafički fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Milan Ambrož ; B&B Obrazovanje i edukacija d.o.o., Kranj, Slovenia

Puni tekst: engleski, pdf (290 KB) str. 293-306 preuzimanja: 1.465* citiraj
APA 6th Edition
Veljković, B., Plenković, M. i Ambrož, M. (2010). EMPIRICAL RESEARCH OF INTERACTIVE COMMUNICATION IN THE PROCESS OF EDUCATION IN THE FIELD OF TOURISM. Informatologia, 43 (4), 293-306. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/63966
MLA 8th Edition
Veljković, Božidar, et al. "EMPIRICAL RESEARCH OF INTERACTIVE COMMUNICATION IN THE PROCESS OF EDUCATION IN THE FIELD OF TOURISM." Informatologia, vol. 43, br. 4, 2010, str. 293-306. https://hrcak.srce.hr/63966. Citirano 30.10.2020.
Chicago 17th Edition
Veljković, Božidar, Mario Plenković i Milan Ambrož. "EMPIRICAL RESEARCH OF INTERACTIVE COMMUNICATION IN THE PROCESS OF EDUCATION IN THE FIELD OF TOURISM." Informatologia 43, br. 4 (2010): 293-306. https://hrcak.srce.hr/63966
Harvard
Veljković, B., Plenković, M., i Ambrož, M. (2010). 'EMPIRICAL RESEARCH OF INTERACTIVE COMMUNICATION IN THE PROCESS OF EDUCATION IN THE FIELD OF TOURISM', Informatologia, 43(4), str. 293-306. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/63966 (Datum pristupa: 30.10.2020.)
Vancouver
Veljković B, Plenković M, Ambrož M. EMPIRICAL RESEARCH OF INTERACTIVE COMMUNICATION IN THE PROCESS OF EDUCATION IN THE FIELD OF TOURISM. Informatologia [Internet]. 2010 [pristupljeno 30.10.2020.];43(4):293-306. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63966
IEEE
B. Veljković, M. Plenković i M. Ambrož, "EMPIRICAL RESEARCH OF INTERACTIVE COMMUNICATION IN THE PROCESS OF EDUCATION IN THE FIELD OF TOURISM", Informatologia, vol.43, br. 4, str. 293-306, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63966. [Citirano: 30.10.2020.]

Sažetak
U radu se donose kvantitativni rezultati provedenog empirijskog istraživanja sa svrhom sustavne istraživačke kvalitativne analize utjecaja interaktivne komunikacije na proces obrazovanja kadrova za turizam. Empirijsko istraživanje je provedeno u dinamičkoj interakciji između istraživača i ispitanika na slučajno odabranom uzorku od (N=512) polaznika visokoškolske ustanove za obrazovanje kadrova u turizmu »Turistica« metodom multivarijantne faktorske i regresijske analize. Autori u provedenom istraživanju promatraju turizam kao sociokulturni fenomen u interakcijskom prostoru zajedničkog turističkog rada i življenja u kojem se sučeljavaju različite obrazovne komunikacijske kulture na svim razinama turističkog obrazovanja: globalno, regionalno, nacionalno i lokalno. Rezultati provedenog empirijskog istraživanja ukazuju na nužnost uspostavljanja nove interaktivne nastavne komunikacijske kulture u procesu turističkog visokoškolskog obrazovanja. Nova interaktivna komunikacijska kultura podrazumijeva korištenje nove metodike i tehnologije upravljanja organizacijom nastavnog procesa u cilju kompetentnog osposobljavanja za novi komunikativni turistički diskurs (obrazovni, stručni, javni, posebni, turističko-korporativni, državni, političko-turistički, medijski, web i promocijski). Istraživanje je pokazalo da novi obrazovni komunikativni turistički diskurs podrazumijeva stjecanje novih interaktivnih, komunikativnih i translatoloških kompetencijskih znanja za vođenje dijaloga između različitih turističkih kultura u procesu socijalnog i korporativnog turističkog sporazumijevanja i djelovanja. Novo interaktivno obrazovanje u turizmu podrazumijeva stjecanje novih znanja iz turističke komunikologije, metodike i tehnologije e-obrazovanja predavača/instruktora i studenata za djelotvorno korištenje medija i komunikacijskih tehnologija u procesu turističkog obrazovanja. Istraživanje se sustavno longitudinalno nastavlja u okviru znanstvenog projekta »Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju“ kao podloga za uspostavljanje međunarodnog znanstvenog projekta »Interkulturalna turistička poslovna komunikacija«.

Ključne riječi
interaktivna komunikacija; obrazovanje; turizam; kultura učenja; mediji; vodstvo

Hrčak ID: 63966

URI
https://hrcak.srce.hr/63966

[engleski]

Posjeta: 2.654 *