Kad slikovnice ožive pod svjetlima knjižnice
Ključne reči:
dramatizacija slikovnice, knjižnica, kreativnost, poticanje čitanja, slikovnicaApstrakt
Cilj
Cilj projekta Kad slikovnice ožive je potaknuti ljubav prema čitanju, književnosti i umjetnosti među djecom dramatizacijom priča, izradom scenografije prema ilustrativnom predlošku oživljavajući likove iz slikovnica kroz kazališne predstave.
Pristup
Projekt se temelji na stručnom znanju i osobnim kompetencijama knjižničarki kombinirajući literarne, likovne i scenske elemenate slikovnice kao predloška za stvaranje kazališnih predstava. Ovaj holistički pristup pruža djeci jedinstvenu priliku da dožive slikovnicu na dinamičan i interaktivan način te prožive priče kroz više osjetila, što potiče njihovu maštu i kreativnost.
Rezultati
Od siječnja 2019. do srpnja 2023. (uz stanku od godinu i pol dana zbog pandemije koronavirusa) realizirane su tri predstave s ukupno 47 izvedbi pred 2320 posjetitelja. Ostvarena je suradnja s brojnim ustanovama: knjižnicama, vrtićima i osnovnim školama. Osim toga, predstava Snjegović Snješko na čaju kod vještice Klotilde izvedena je na manifestaciji Priprema, pozor... kazalište u Knjižnici Silvije Strahimira Kranjčevića 8. travnja 2019. godine. Iduće godine, točnije 4. veljače 2020., projekt je predstavljen na Informativnom utorku u Gradskoj knjižnici Knjižnica grada Zagreba, a 2. lipnja 2023. Veliki zli lisac izveden je na manifestaciji Dani Dupca 2023. u suradnji s Knjižnicom Dubec.
Društveni značaj
Društveni značaj projekta očituje se u poticanju čitanja među djecom, razvijanju njihovih jezičnih vještina, pažnje i koncentracije. Osim toga, kazališne predstave nude jedinstvenu priliku za edukaciju i podizanje svijesti o važnosti umjetnosti i književnosti u odgoju djece.
Originalnost
Projekt Kad slikovnice ožive kombinira slikovnice i kazalište unutar knjižnice. Originalnost proizlazi iz kreativnog pristupa stvaranju novih dimenzija slikovnice. Sve segmente projekta zajednički osmišljavaju i izvode knjižničarke, stvarajući univerzalan program koji ističe raznolikost knjižničarske struke. Projekt promovira knjižnicu kao poticajno okruženje za učenje kroz igru, zabavu i druženje doprinoseći širem cilju promicanja kulture čitanja među najmlađom populacijom