Izvorni znanstveni članak
Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta
Ksenija Burić
; Schola Musica, Zagreb, Hrvatska
Branko Nikolić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Katedra za rehabilitaciju, informatiku, statistiku i tehnologiju, Zagreb, Hrvatska
Miroslav Prstačić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Odsjek za studij motoričkih poremećaja, kroničnih bolesti i Art terapija, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Doživljaj glazbe i glazbene improvizacije mogu biti korišteni u edukaciji, dijagnostici i terapiji. Cilj istraživanja bio je proučavanje utjecaja selektivnih glazbenih stimulacija na psihomotorno, psihoemocionalno, simboličko izražavanje i samoostvarenje u djeteta. Istraživanje je bilo provedeno za pet ispitanika koji su bili uključeni u tretman Orff muzikoterapije, individualno, u 6 točaka procjene. Glazbeni predlošci bili su I. i IV. stavak Pastoralne simfonije L. van Beethovena. Pratilo se 28 varijabli. Prema dobivenim rezultatima statistički značajna razlika između glazbenog predloška A i glazbenog predloška B pokazala se za odabir boja. Statistički značajni rezultati dobiveni su za žutu (p=0,012), svjetlo zelenu (p=0,024), kobalt plavu (p=0,027) te smeđu (p=0,049) i sivu (p=0,044). Iako ne postoji statistički značajna razlika rezultati istraživanja pokazuju da su djeca odabirom instrumenata, tempom, dinamikom i agogikom pokazala da u velikoj mjeri razlikuju dva glazbena predloška. Provedeno ispitivanje ukazuje na potrebu daljnjeg razvijanja i ispitivanja primjene metoda kreativne terapije u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji djece.
Ključne riječi
Orff muzikoterapija; improvizacija; boja; I. i IV. stavka Pastoralne simfonije L.van Beethoven
Hrčak ID:
104206
URI
Datum izdavanja:
21.6.2013.
Posjeta: 3.449 *