Stručni rad
Specifične poteškoće u učenju: teorijska polazišta i dosadašnja istraživanja
Martina Malogorski Jurjević
; OŠ Petra Preradovića, Zagreb
Sažetak
Specifične poteškoće u učenju (disleksija, disgrafija i diskalkulija) postaju ozbiljan problem polaskom djeteta u školu, iako se javljaju puno ranije. Njihovi uzroci nisu do kraja ustvrđeni, a činjenica je da se javljaju unatoč urednoj inteligenciji, urednim senzornim sposobnostima i odgovarajućem poučavanju. Za djecu sa specifičnim poteškoćama u učenju, čitanje, pisanje i računanje postaje mučna, teško svladiva, a ponekad i nepremostiva poteškoća zbog koje osjećaju neuspjeh i zamor, što polako prelazi u frustriranost školom i nezadovoljstvo sobom. S tim u vezi nužno je da učitelj bude kompetentan u prepoznavanju istih, da posjeduje temeljna znanja i vještine potrebne za rad s takvim učenicima. Takva djeca, još uvijek na žalost, školsko doba uglavnom provode u nerazmjeru između vlastitih potencijala i stvarnih postignuća, usprkos činjenici da je pojam poteškoća u učenju dugo prisutan u istraživačkom i u neposrednom odgojno-obrazovnom radu.
Ključne riječi
disleksija; disgrafija; diskalkulija; specifične poteškoće u učenju
Hrčak ID:
105367
URI
Datum izdavanja:
15.7.2013.
Posjeta: 6.577 *