Izvorni znanstveni članak
VRJEDNOVANJE OPĆEGA PROGRAMA TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U OSNOVNOJ ŠKOLI – UČITELJI RAZREDNE NASTAVE
Mara Šumanović
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Zvonimir Tomac
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Dražen Rastovski
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je vrjednovati opći Nastavni plan i program tjelesne i zdravstvene kulture u nižim razredima osnovne škole s pomoću stavova razrednih učitelja. Uzorak ispitanika obuhvatio je 202 učitelja razredne nastave Osječko-baranjske županije. Procjenjivana su obilježja programa suvremenost, zanimljivost, korisnost, težina, opsežnost, usklađenost, provedivost, temeljna motorička znanja, jasnoća, poželjne promjene. Faktorskom su analizom dobivene tri prikrivene dimenzije koje predstavljaju pouzdane kriterije kojima je moguće vrjednovati opći plan i program. To su korisnost i usklađenost; opsežnost i poželjne promjene plana i programa. Rezultati ukazuju kako razredni učitelji najbolje ocjenjuju korisnost i zanimljivost programa. Smatraju ga opsežnim u ciljevima, zadaćama i sadržajima, dok su podijeljenih stavova prema poželjnim promjenama u planu i programu. Analiza razlika na dobivenim dimenzijama ukazuje kako se učitelji najviše razlikuju u procjeni prve dimenzije. Stariji učitelji, kao i oni koji kvalitetnije procjenjuju svoje uvjete rada, najbolje ocjenjuju korisnost i usklađenost i ne zahtijevaju promjene u programu. Najveći se dio učitelja slaže kako je opći nastavni plan i program opsežan u ciljevima, zadaćama i sadržajima. U izradi budućega predmetnog kurikula te bi se rezultate trebalo uvažiti.
Ključne riječi
opći nastavni plan i program; razredni učitelji; stavovi; tjelesna i zdravstvena kultura; vrjednovanje
Hrčak ID:
121533
URI
Datum izdavanja:
13.6.2013.
Posjeta: 2.443 *