Skip to the main content

Review article

Interkulturalizam i obrazovanje djece migrantskog porijekla

Jadranka Čačić-Kumpes ; Institute for Migration and Ethnic Studies, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 2.843 Kb

page 211-225

downloads: 831

cite


Abstract

U ovom radu, u kontekstu interkulturalističkog pristupa obrazovanju, autorica analizira neke probleme obrazovanja djece migrantskog porijekla. Najprije govori o socijalizacijskom utjecaju škole koji je uvijek povezan s utjecajem države i dominantne kulture. Stoga i obrazovanje djece migrantskog porijekla u Evropi stavlja u kontekst društvenih promjena (osobito promjena što se tiču položaja migrantske populacije). O interkulturalističkom projektu koji već dva desetljeća (više ili manje) prožima (i) obrazovne sustave zapadnoevropskih zemalja govori se na primjeru Francuske. Na kraju se ističe važnost suradnje zemlje porijekla i zemlje primitka u ostvarivanju koncepta interkulturnog obrazovanja. Ali taj koncept, drži autorica, ne može dovoljno prožeti shematiziranu praksu koja se (uglavnom) svodi tek na prepoznavanje digniteta kulture porijekla imigranata jer interkulturalizam predviđa uzajamnost, ravnopravno sudjelovanje i razmjenjivanje između svih kultura u dodiru.

Keywords

interkulturalizam; obrazovanje; djeca migrantskog porijekla

Hrčak ID:

127256

URI

https://hrcak.srce.hr/127256

Publication date:

30.12.1993.

Article data in other languages: english

Visits: 1.961 *