hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE

Gerhard de Haan ; Freie Universität Berlin, Berlin

Puni tekst: hrvatski, pdf (8 MB) str. 151-159 preuzimanja: 205* citiraj
APA 6th Edition
de Haan, G. (1993). UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE. Socijalna ekologija, 2 (2), 151-159. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/138936
MLA 8th Edition
de Haan, Gerhard. "UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE." Socijalna ekologija, vol. 2, br. 2, 1993, str. 151-159. https://hrcak.srce.hr/138936. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
de Haan, Gerhard. "UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE." Socijalna ekologija 2, br. 2 (1993): 151-159. https://hrcak.srce.hr/138936
Harvard
de Haan, G. (1993). 'UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE', Socijalna ekologija, 2(2), str. 151-159. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/138936 (Datum pristupa: 04.08.2020.)
Vancouver
de Haan G. UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE. Socijalna ekologija [Internet]. 1993 [pristupljeno 04.08.2020.];2(2):151-159. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138936
IEEE
G. de Haan, "UVOD U CILJEVE, SADRŽAJE I METODE OBRAZOVANJAZA ZAŠTITU PRIRODE", Socijalna ekologija, vol.2, br. 2, str. 151-159, 1993. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/138936. [Citirano: 04.08.2020.]

Sažetak
U članku autor polazi od razlikovanja između tradicionalnog obrazovanja za zaštitu prirode i modernog odgoja za okoliš. Obrazovanje za zaštitu prirode usmjerava se na odnos čovjeka kao pojedinca prema životnim oblicima u prirodi i prema krajoliku. Odgoj za okoliš naglašava društvene i političke strane, kako regionalne tako i globalne, ekološke problematike.
Usporedbom međusobnih prednosti obaju polazišta proizlazi sljedeći didaktički model: cilj je preispitati vlastite norme i vrijednosne predodžbe i zajedno s ekološki pravednim normama i vrijednosnim predodžbama približiti nam ih. Širi cilj je osposobljavanje za sudjelovanje u političkom životu u kontekstu ekoloških pitanja. Sadržaj je razjašnjavanje prirodnog, izgrađenog i socijalnog okoliša u kontekstu ekološki suštinskih opasnosti. Kao metode nude se smislena i racionalna objašnjavanja s lokalnim i središnjim posredovanjem globalnih ekoloških problema. Usmjerenje bi trebalo biti na analizi kompleksnih međupovezanosti.

Ključne riječi
etika; obrazovanje za okolinu/okoliš; odgoj za okolinu/okoliš; odgoj za zaštitu prirode; okolina/okoliš; slika prirode; svijest o okolini/ekološka svijest

Hrčak ID: 138936

URI
https://hrcak.srce.hr/138936

[engleski] [njemački]

Posjeta: 437 *