Izvorni znanstveni članak
EKOLOŠKI SADRŽAJI U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVANJU U HRVATSKOJ
Branislava Baranović
; Institut za društvena istraživanja Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
Sažetak
U prvom dijelu članka raspravlja se o osnovnim odrednicama koncepta ekološkog obrazovanja i problemu obrazovnog transfera ekoloških znanja s obzirom na dominaciju znanstveno-tehničkog znanja, odnosno znanstveno-tehničkog načina mišljenja.
U drugom dijelu prezentirani su rezultati istraživanja tematske strukture i opsega zastupljenosti ekoloških sadržaja u nastavnim planovima i programima srednjih škola u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno 1993. godine na reprezentativnom uzorku nastavnih planova i programa koji su prikupljeni i odabrani uz pomoć nastavnika u 23 srednje škole u Hrvatskoj.
Analiza je pokazala da se ekološko obrazovanje u nas još uvijek nalazi u početnoj fazi i da ga »prate« sve one poteškoće koje su karakteristične za njegove početne korake - oskudnost ekoloških tema u obrazovnim programima, »razdrobljenost« ekoloških sadržaja po pojedinim nastavnim predmetima, tretman ekološkog obrazovanja kao dijela prirodoslovnog obrazovanja itd.
Za daljnji razvoj kako koncepta ekološkog obrazovanja tako i njegove realizacije nužni su precizniji uvidi u pretpostavke i stanje njegove realizacije u školskim, pa i izvanškolskim, institucijama u Hrvatskoj te, naročito, u industrijski visokorazvijenim zemljama.
Ključne riječi
ekološko obrazovanje; koncept ekološkog obrazovanja; sadržaj ekološkog obrazovanja; srednjoškolski planovi i programi; školsko obrazovanje; znanstveno-tehničko znanje
Hrčak ID:
139401
URI
Datum izdavanja:
15.5.1994.
Posjeta: 1.750 *