Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Zlatni danci Jagode Truhelke – primjer kroatocentričnoga kulturnoga imaginarija

Katarina Ivon orcid id orcid.org/0000-0002-5696-7056 ; Sveučilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 11-26

preuzimanja: 1.519

citiraj


Sažetak

Poticaj radu misao je autora Povijesti hrvatske dječje književnosti (M. Crnkovića i D. Težak) kako su naglašeno hrvatstvo i religioznost Truhelkina djela bili loša preporuka u razdoblju obiju Jugoslavija za njegovo uvrštavanje u službenu lektiru te kako su njezina djela bila vrlo često vrednovana na izvanknjiževnoj osnovi. Na tome tragu interpretira se autoričina autobiografska trilogija Zlatni danci u kojoj se razabiru dominantni motivi i narativi koji svojom učestalošću pripomažu u rekonstrukciji i tumačenju njezina kulturnoga imaginarija, koji možemo atribuirati kroatocentričnim. Taj imaginarij autorica signalizira različitim postupcima: Aničinim didaktiziranim patriotskim „tiradama“ naučenima u školi, opisom učiteljičine škole i salona, dječjom igrom bitke kod Sigeta (Hrvati nasuprot Turcima) te ispoviješću drvosječe Đorđa (Hrvata iz Istre) i njegovim znakovitim sudjelovanjem u Viškoj bitci. Važan je i element prostora koji, osim što ima integracijsku ulogu, postaje važnim pokazateljem kulturne samoidentifikacije. Analiza implicira kako imaginarij Zlatnih danaka ne reprezentira samo njihovu autoricu, već, u stanovitoj mjeri, i vrijednosti zajednice kojoj pripada.

Ključne riječi

kulturni imaginarij; Jagoda Truhelka; Zlatni danci; nacionalno markiranje prostora; hrvatska dječja književnost

Hrčak ID:

149042

URI

https://hrcak.srce.hr/149042

Datum izdavanja:

26.10.2015.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 3.864 *