Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Strategija mentorskog rada

Anđelka Slavić ; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin, Hrvatska
Danijela Matić ; Osnovna škola don Lovre Katića, Solin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 262 Kb

str. 249-259

preuzimanja: 1.064

citiraj


Sažetak

Kada govorimo o obilježjima suvremene nastave, naglašavamo da je učenik u središtu nastavnog procesa (Matijević i Radovanović, 2011). Cilj poučavanja i učenja nije samo prenošenje i usvajanje sadržaja nego i osposobljavanje učenika za primjenu učinkovitih modela misaonog rada (Cindrić i sur., 2010). U traženju odgovora na pitanja koje su nastavne strategije učinkovite, kako znamo da su učinkovite i kako ih učitelji mogu primijeniti u nastavnom radu s ciljem poboljšanja učeničkih postignuća, moramo uzeti u obzir analize učinaka nastavnih strategija i tipove učenika u određenim situacijama i sadržajima. Marzano i sur. (2006) zaključuju da se u traženju tih odgovora učitelji trebaju oslanjati na svoje poznavanje učenika, svoj predmet i svoju situaciju kako bi sami otkrili učinkovite nastavne strategije. Mentorska nastava podrazumijeva pojačani samostalni rad učenika pod vodstvom i nadzorom mentora koji se može uspješno primjenjivati već u osnovnoj školi (Jones i sur., 2004). U OŠ don Lovre Katića u Solinu, ispitali smo stavove učitelja o strategiji mentorskog rada. Dobiveni rezultati pokazuju da učitelji procjenjuju mentorsku nastavu izuzetno važnom u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja i primjenjivom na svim razinama školovanja. Ipak, ukazuju da im za primjenu u svakodnevnom radu nedostaje znanja i vještina te upozoravaju na brojne objektivne prepreke za primjenu strategije mentorskog rada.

Ključne riječi

cjeloživotno učenje; mentorski rad; stavovi učitelja; suvremene strategije nastave

Hrčak ID:

160181

URI

https://hrcak.srce.hr/160181

Datum izdavanja:

11.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.942 *