Prethodno priopćenje
Likovne strategije i likovni tipovi djece
Tomaž Zupančić
; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Dejan Hudoklin
; Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Sažetak
Članak razmatra mogućnosti stvaranja likovnih radova djece različitih likovnih tipova pomoću različitih likovnih strategija. Strategije proučavamo na osnovi sličnosti, razlika i odstupanja. U teoriji najprije predstavljamo nekoliko karakteristika likovnog izražavanja djece, od likovnih tipova do različitih strategija (Karlavaris, 1986; Berce-Golob, 1991; Duh, 2009, 2012 itd.). Istraživanje predstavlja studiju dječjih likovnih radova te je obuhvatilo devetoro djece u dobi od pet i šest godina. Istraživanje donosi detaljnu razradu likovne strategije pojedinog djeteta. Djeca su slikala na bazi neposrednog promatranja reprodukcije „Harlekina“ slikara Paula Cézanna u optimalnim uvjetima za rad (materijal, prostor). Rezultati istraživanja pokazali su da se većina djece svrstala u koloristički tip, što je bilo očekivano. U sferi osobina većina djece pokazala se kao precizna i spora, što nije bilo očekivano. Rezultati su interpretirani i uspoređeni s karakteristikama likovnog izražavanja djece navedenog uzrasta.
Ključne riječi
likovna didaktika; likovne strategije; predškolsko dijete; likovni tipovi
Hrčak ID:
160222
URI
Datum izdavanja:
11.5.2016.
Posjeta: 6.506 *