Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PEDAGOŠKA KLIMA U KONTEKSTU UNAPREĐIVANJA PROCESA ODGOJA I OBRAZOVANJA

Jasmina Stepanović ; Osnovna škola Markušica Markušica, Republika Hrvatska
Jelena Đurmanov ; Univerzitet u Novom Sadu Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju Novi Sad, Republika Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 31.681 Kb

str. 183-191

preuzimanja: 646

citiraj


Sažetak

Život i rad škole predmet su interesa različitih subjekata društvenoga života, učitelja, učenika i roditelja, kao i kreatora obrazovne politike. Jedna je od osnovnih zadaća odgojno-obrazovnog sustava u cjelini povećanje kvalitete obrazovanja. U ovom radu procesima odgoja i obrazovanja prilazimo s aspekta interakcionizma, govoreći o pedagoškoj klimi kao posebnom fenomenu života i rada škole. U radu su prikazana osnovna pojmovna određenja pedagoške klime te
su predstavljeni temeljni pristupi istraživanjapedagoške klime. Razmatrani su položaj i značaj pedagoške klime u kontekstu pedagoške evaluaciji te je ukazano na važnost pedagoške klime za postizanje kvalitete u obrazovanju. U zaključnom dijelu rada ukazano je na potencijalne mogućnosti za unapređivanje pedagoške klime kao bazičnog aspekta kulture kvalitete u obrazovanju kroz (samo)refleksiju koja je svojstvena procesu samovrednovanja škola.

Ključne riječi

interakcionistička teorija škole; kultura kvalitete, kvaliteta odgoja i obrazovanja; pedagoška klima; samovrednovanje škola

Hrčak ID:

162169

URI

https://hrcak.srce.hr/162169

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.168 *