Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo43.231.725
Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja
Marko Tokić
orcid.org/0000-0001-7771-6179
; Odsjek za filozofiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Polazeći od polemike koja se razvila između Matka Peića i Damjanovinih učenika u Telegramu 1961. godine, želi se rasvijetliti smisao Damjanovine metodike nastave povijesti umjetnosti. Jadranka Damjanov smatra da je svrha umjetničkog odgoja osvijestiti ono što se opaža. Obrazloženje je ponudila rezultatima elektronistamografskih istraživanja, koje je sprovela na ispitanicima koji su promatrali moderna umjetničko-likovna djela. Zaključila je da je umjetnost osjetilno razotkrivanje mjere, koje s jedne strane ostvaruje gledatelj, a s druge strane umjetnik. Teza je rada da se Damjanova svojim zaključkom u bitnom udaljava od općeprihvaćenog shvaćanja umjetnosti, prema kojemu je za umjetnost odredbeno samo proizvođenje svojstveno umjetniku.
Ključne riječi
opažanje; oči; elektronistamografija; odgoj (obrazovanje); svijest; umjetnost
Hrčak ID:
167666
URI
Datum izdavanja:
29.9.2016.
Posjeta: 3.351 *