hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

INTEGRATIVNA DIDAKTIKA, GENERIČKE KOMPETENCIJE I PRIPREMA STUDENATA ZA SVIJET RADA

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku, Republika Hrvatska
Ružica Pažin Ilakovac ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku, Republika Hrvatska
Senka Gazibara ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (59 MB) str. 119-129 preuzimanja: 228* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V., Pažin Ilakovac, R. i Gazibara, S. (2016). INTEGRATIVNA DIDAKTIKA, GENERIČKE KOMPETENCIJE I PRIPREMA STUDENATA ZA SVIJET RADA. Život i škola, LXII (3), 119-129. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/176890
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna, et al. "INTEGRATIVNA DIDAKTIKA, GENERIČKE KOMPETENCIJE I PRIPREMA STUDENATA ZA SVIJET RADA." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 119-129. https://hrcak.srce.hr/176890. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna, Ružica Pažin Ilakovac i Senka Gazibara. "INTEGRATIVNA DIDAKTIKA, GENERIČKE KOMPETENCIJE I PRIPREMA STUDENATA ZA SVIJET RADA." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 119-129. https://hrcak.srce.hr/176890
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V., Pažin Ilakovac, R., i Gazibara, S. (2016). 'INTEGRATIVNA DIDAKTIKA, GENERIČKE KOMPETENCIJE I PRIPREMA STUDENATA ZA SVIJET RADA', Život i škola, LXII(3), str. 119-129. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/176890 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V, Pažin Ilakovac R, Gazibara S. INTEGRATIVNA DIDAKTIKA, GENERIČKE KOMPETENCIJE I PRIPREMA STUDENATA ZA SVIJET RADA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 13.11.2019.];LXII(3):119-129. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176890
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, R. Pažin Ilakovac i S. Gazibara, "INTEGRATIVNA DIDAKTIKA, GENERIČKE KOMPETENCIJE I PRIPREMA STUDENATA ZA SVIJET RADA", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 119-129, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176890. [Citirano: 13.11.2019.]

Sažetak
Suvremeni teoretičari i analitičari obrazovanja, ali i zapošljavanja, osim stručnih naglašavaju važnost i generičkih kompetencija, njihovu fleksibilnost, multifunkcionalnost i prenosivost u razvoju kulturnog, društvenog, ljudskog i intelektualnog kapitala. Jedna je od glavnih sastavnica tog pristupa promocija ključnih kompetencija potrebnih za tržište rada i cjeloživotno učenje. Prenosive su i primjenjive u različitim kontekstima učenja koji omogućavaju postići ciljeve, riješiti probleme i različite vrste zadataka te pripremiti studente za svijet rada i zapošljavanje. Integrativna didaktika kao teorija povezivanja i djelovanja, cjelokupan sustav odgoja i obrazovanja usmjerava na razvojne procese "znati", "činiti" i "biti". Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a biti na ishode učenja koji nadilaze discipline. Mondisciplinarno, krosdisciplinarno i integrativno povezivanje potiče metakognitivno i samoregulirano učenje, doprinosi razvoju funkcionalnog, korisnog i uporabljivog
znanja u svakodnevnom životu. Cilj je ovoga rada ispitati koliko se u studijskim programima nastavničkog smjera posvećuje pažnja i vrijeme razvoju generičkih kompetencija te razvidno predočiti njihov doprinos pripremi studenata za svijet rada. Uzorak je obuhvatio 60 (92%) studenata 1. i 2. godine dvopredmetnog diplomskog studija pedagogije. Rezultati istraživanja pokazuju da se tijekom studiranja najviše potiče razvoj interpersonalnih, zatim instrumentalnih, a najmanje sistemskih kompetencija studenata. Sistemske kompetencije ključne su za društvene i kulturne transakcije, integraciju i partnerstvo, rješavanje problema te primjenu znanja u praksi. Potrebno je posvetiti više pažnje i vremena poticanju njihova razvoja tijekom studiranja.

Ključne riječi
integrativna didaktika; kompetencije; studenti; svijet rada; visoko obrazovanje

Hrčak ID: 176890

URI
https://hrcak.srce.hr/176890

[engleski] [njemački]

Posjeta: 634 *