hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

UČITELJEVE DIDAKTIČKO‐METODIČKE KOMPETENCIJE ZA UČINKOVITU NASTAVNU KOMUNIKACIJU

Maja Brust Nemet ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Andrijana Sili ; Osnovna škola Josipovac, Josipovac, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (31 MB) str. 163-172 preuzimanja: 346* citiraj
APA 6th Edition
Brust Nemet, M. i Sili, A. (2016). UČITELJEVE DIDAKTIČKO‐METODIČKE KOMPETENCIJE ZA UČINKOVITU NASTAVNU KOMUNIKACIJU. Život i škola, LXII (3), 163-172. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/176924
MLA 8th Edition
Brust Nemet, Maja i Andrijana Sili. "UČITELJEVE DIDAKTIČKO‐METODIČKE KOMPETENCIJE ZA UČINKOVITU NASTAVNU KOMUNIKACIJU." Život i škola, vol. LXII, br. 3, 2016, str. 163-172. https://hrcak.srce.hr/176924. Citirano 22.01.2020.
Chicago 17th Edition
Brust Nemet, Maja i Andrijana Sili. "UČITELJEVE DIDAKTIČKO‐METODIČKE KOMPETENCIJE ZA UČINKOVITU NASTAVNU KOMUNIKACIJU." Život i škola LXII, br. 3 (2016): 163-172. https://hrcak.srce.hr/176924
Harvard
Brust Nemet, M., i Sili, A. (2016). 'UČITELJEVE DIDAKTIČKO‐METODIČKE KOMPETENCIJE ZA UČINKOVITU NASTAVNU KOMUNIKACIJU', Život i škola, LXII(3), str. 163-172. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/176924 (Datum pristupa: 22.01.2020.)
Vancouver
Brust Nemet M, Sili A. UČITELJEVE DIDAKTIČKO‐METODIČKE KOMPETENCIJE ZA UČINKOVITU NASTAVNU KOMUNIKACIJU. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.01.2020.];LXII(3):163-172. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176924
IEEE
M. Brust Nemet i A. Sili, "UČITELJEVE DIDAKTIČKO‐METODIČKE KOMPETENCIJE ZA UČINKOVITU NASTAVNU KOMUNIKACIJU", Život i škola, vol.LXII, br. 3, str. 163-172, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/176924. [Citirano: 22.01.2020.]

Sažetak
Suvremeno je društvo pod utjecajem globalizacije, demokratizacije i snažnog razvoja tehnologije. Stoga se mijenjanju zahtjevi učiteljskog zanimanja i zahtijeva se poticanje novih kompetencija učitelja koje su u korespodenciji s učeničkim kompetencijama. Kvalificiran i kompetentan učitelj, kao i svi ostali nositelji odgojno‐obrazovnog procesa, trebaju biti osposobljeni za nastavnu metodiku, koja se stječe završetkom studija i cjeloživotnim učenjem. U nastavnom je radu važna maksimalna interakcija, komunikacija u vidu dijaloga, zajednički rad s učenicima. Učitelju nisu dovoljna samo znanja koja posjeduje, već i umijeće ponašanja i vještina uspostavljanja, ali i održavanja međuljudskih odnosa u učionici. U suvremenoj je školi važno imati pedagoški kompetentne učitelje koji mogu odgovoriti zahtjevima suvremenog društva. Strateške politike nisu dostatne za kvalitetniji razvoj učiteljske profesije, stoga se predlaže veća povezanost teorije i prakse, to jest veća kontrola uključenosti suvremenih strateških dokumenata te stalno cjeloživotno usavršavanje u vidu funkcije i važnosti suvremenih promjena u skladu s potrebama suvremenog učenika. Potrebna su stremljenja k boljem i u skladu s potrebama novog učenika, stoga su potrebne brže promjene i fleksibilnost u odgojno‐obrazovnom sustavu, veća izbornost te razvitak suvremenih kompetencija utemeljen na kurikulumskim postavkama. Bez kompetentna učitelja, učitelja u kojeg je probuđena želja i potreba za cjeloživotno učenje, nema kompetentna učenika, učenika koji će naučiti kako će se služiti izvorima znanja da bi mogao nastaviti sam učiti nakon svršetka škole, odnosno uključiti se u proces cjeloživotnog učenja.

Ključne riječi
cjeloživotno učenje; kompetencije; komunikacija; suvremeni učitelj; učenici

Hrčak ID: 176924

URI
https://hrcak.srce.hr/176924

[engleski] [njemački]

Posjeta: 921 *