Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

NOVE PARADIGME U POUČAVANJU SVIRANJA KLAVIRA

Tihana Škojo ; Umjetnička akademija u Osijeku, Republika Hrvatska
Mirna Sabljar ; Umjetnička akademija u Osijeku, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 40.630 Kb

str. 259-273

preuzimanja: 579

citiraj


Sažetak

U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbene su škole, kao umjetničke odgojno‐obrazovne ustanove, nositelji važne društvene uloge, utvrđivanja i promicanja kulture. Unatoč brojnim teorijskim razmatranjima o glazbeno‐pedagoškim pitanjima koja aktualiziraju probleme nastave instrumenta i navode prednosti otvorenog kurikuluma gdje nastavnici temeljem svojih stručnih i pedagoških kompetencija prilagođavaju nastavne sadržaje potrebama i interesima učenika i vremena te moderniziraju i poboljšaju tradicionalno postavljenu metodičko‐didaktičku organizaciju poučavanja, tradicionalni pristup, koji se ogleda u dominantnoj ulozi nastavnika, još uvijek je česta pojava u glazbenim školama. Razlog je tomu što su nastavnici instrumenta u svome visokoškolskom obrazovanju ponajprije usmjereni na razvoj izvođačkih vještina, a pedagoška znanja stječu na malome broju pedagoško‐psiholoških kolegija. Njihovo je poučavanje većinom bazirano na stečenom iskustvu s nastave instrumenta i sukladno tome najčešće se koriste načinom poučavanja svojih nastavnika, prema modelu „poučavam kako su mene poučavali“. Tradicionalni je pristup opravdavan isključivo s gledišta stjecanja glazbenih reproduktivnih sposobnosti i kao takav rezultira razvijenom vještinom sviranja instrumenta i postignutim uspjehom na natjecanjima. Pri tome nastavnici zanemaruju stjecanje drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, razvoj vlastitog sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja, kreativnosti te u konačnici cjeloviti glazbeni i kulturni razvitak učenika. Uz obilježja tradicionalnog pristupa u radu ukazujemo na nove paradigme u nastavi sviranja, utemeljene na individualiziranom pristupu i optimalnom razvoju svakog pojedinca. Takvom će nastavom nastavnik sviranja, stručnim i suvremenim pedagoškim pristupom, uz kvalitetnu metodičku i didaktičku realizaciju ishoda učenja, pronaći načine pobuđivanja interesa i znatiželje svakog učenika, a kroz permanentnu analizu svojega rada iznova unaprjeđivati vlastito poučavanje i profesionalni razvoj.

Ključne riječi

nastava sviranja klavira; tradicionalni pristup; paradigme suvremenosti

Hrčak ID:

177062

URI

https://hrcak.srce.hr/177062

Datum izdavanja:

15.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.064 *