hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA

Ivana Vlahek ; Osnovna škola Stjepana Basaričeka Ivanić-Grad, Ivanić-Grad, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (29 MB) str. 119-130 preuzimanja: 547* citiraj
APA 6th Edition
Vlahek, I. (2016). RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA. Život i škola, LXII (2), 119-130. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/179031
MLA 8th Edition
Vlahek, Ivana. "RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA." Život i škola, vol. LXII, br. 2, 2016, str. 119-130. https://hrcak.srce.hr/179031. Citirano 18.05.2021.
Chicago 17th Edition
Vlahek, Ivana. "RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA." Život i škola LXII, br. 2 (2016): 119-130. https://hrcak.srce.hr/179031
Harvard
Vlahek, I. (2016). 'RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA', Život i škola, LXII(2), str. 119-130. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/179031 (Datum pristupa: 18.05.2021.)
Vancouver
Vlahek I. RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 18.05.2021.];LXII(2):119-130. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179031
IEEE
I. Vlahek, "RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA", Život i škola, vol.LXII, br. 2, str. 119-130, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/179031. [Citirano: 18.05.2021.]

Sažetak
Razredno-nastavno ozračje sve se više smatra ključnim obilježjem škole, razreda, sveobuhvatnom odrednicom školskog razvoja mladih ljudi. Povezuje se s klasičnim varijablama razvoja učenika u školi: školskim uspjehom, pristupom školi i učenju, motivacijom, ponašanjem, razvojem socijalnog odnosa, samospoznaje i interesa. Obuhvaća cijeli niz obrazovnih čimbenika, od fizičkog okruženja do psihološkog ozračja koje je kreirano kroz socijalne kontekste, kao i brojne komponente povezane s karakteristikama učitelja i njihovim ponašanjem. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja ispitati razlike u percipiranom razredno-nastavnom ozračju s obzirom na spol učenika, školski uspjeh učenika i godine radnog staža učitelja kao i moguću interakciju navedenih varijabli. U istraživanju se koristio upitnik „Moj razred“, a sudjelovalo je 415 učenica i učenika trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako učenici koji imaju učitelje/učiteljice s više radnog staža percipiraju veće zadovoljstvo u razredu, osjećaju veću povezanost unutar razrednog odjela,imaju manje poteškoća u usvajanju nastavnih sadržaja i manje napetosti. Rodne razlike u percepciji dimenzija razredno-nastavnog ozračja pokazale su se samo na dimenziji poteškoće (učenice percipiraju manje poteškoće u odnosu na učenike).

Ključne riječi
nastava; osnovna škola; radni staž učitelja; razredno-nastavno ozračje; školski uspjeh učenika

Hrčak ID: 179031

URI
https://hrcak.srce.hr/179031

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.464 *