Izvorni znanstveni članak
RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE I RADNO ISKUSTVO UČITELJA
Ivana Vlahek
; Osnovna škola Stjepana Basaričeka Ivanić-Grad, Ivanić-Grad, Hrvatska
Sažetak
Razredno-nastavno ozračje sve se više smatra ključnim obilježjem škole, razreda, sveobuhvatnom odrednicom školskog razvoja mladih ljudi. Povezuje se s klasičnim varijablama razvoja učenika u školi: školskim uspjehom, pristupom školi i učenju, motivacijom, ponašanjem, razvojem socijalnog odnosa, samospoznaje i interesa. Obuhvaća cijeli niz obrazovnih čimbenika, od fizičkog okruženja do psihološkog ozračja koje je kreirano kroz socijalne kontekste, kao i brojne komponente povezane s karakteristikama učitelja i njihovim ponašanjem. Stoga je glavni cilj ovoga istraživanja ispitati razlike u percipiranom razredno-nastavnom ozračju s obzirom na spol učenika, školski uspjeh učenika i godine radnog staža učitelja kao i moguću interakciju navedenih varijabli. U istraživanju se koristio upitnik „Moj razred“, a sudjelovalo je 415 učenica i učenika trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazali su kako učenici koji imaju učitelje/učiteljice s više radnog staža percipiraju veće zadovoljstvo u razredu, osjećaju veću povezanost unutar razrednog odjela,imaju manje poteškoća u usvajanju nastavnih sadržaja i manje napetosti. Rodne razlike u percepciji dimenzija razredno-nastavnog ozračja pokazale su se samo na dimenziji poteškoće (učenice percipiraju manje poteškoće u odnosu na učenike).
Ključne riječi
nastava; osnovna škola; radni staž učitelja; razredno-nastavno ozračje; školski uspjeh učenika
Hrčak ID:
179031
URI
Datum izdavanja:
1.12.2016.
Posjeta: 4.267 *