Izvorni znanstveni članak
RELIGIJSKA DIMENZIJA INTERKULTURALNOG OBRAZOVANJA: STANJE I PERSPEKTIVE
Ksenija Rukavina Kovačević
; Katehetski ured Riječke nadbiskupije, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Život u multikulturalnom, multinacionalnom i multireligijskom kontekstu stvarnost je današnjice. U ovom se radu daje presjek razvoja religijske dimenzije interkulturalnog obrazovanja u javnim školama od njezina uvođenja, na razini mjera obrazovne politike i preporuka Vijeća Europe, do njezine implementacije u školskom kontekstu na temelju primjera dobre prakse i rezultata relevantnih međunarodnih istraživanja, sa zaključnim osvrtom na postojeće stanje i buduće mjere razvoja u hrvatskom školskom sustavu. Sva dosadašnja međunarodna istraživanja ukazala su na potrebu boljeg osposobljavanja učenika u pogledu razumijevanja religijske raznolikosti u svijetu, ali i učitelja i nastavnika u podizanju kvalitete nastave o tim temama. Riječ je o izazovnom zadatku koji od kreatora obrazovnih politika traži suočavanje s novim interkulturalnim i međureligijskim izazovima i potrebama, a od učitelja i nastavnika nove pristupe i metode. I pred hrvatskim društvom, na svim njezinim relevantnim instancama, stoje isti izazovi i zadatci s čime se ono treba ozbiljno i trezveno uloviti u koštac.
Ključne riječi
Hrvatska; identitet; interkulturalno obrazovanje; religija; Vijeće Europe
Hrčak ID:
179033
URI
Datum izdavanja:
1.12.2016.
Posjeta: 2.025 *