Prethodno priopćenje
STAVOVI RODITELJA, UČITELJA I UČENIKA PREMA PROGRAMIMA ZA NADARENE UČENIKE
Nina Pavlin-Bernardić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Odjel za psihologiju, Zagreb, Hrvatska
Silvija Ravlić
; Osnovna škola Sesvetska sela, Sesvete, Hrvatska
Ksenija Borović
; Osnovna škola Sesvetska sela, Sesvete, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove roditelja, učitelja i učenika prema radu s nadarenim učenicima u školi, kao i prema oblicima obrazovanja nadarenih učenika kao što su akceleracija i grupiranje u posebne razredne odjele. U istraživanju je sudjelovalo 128 roditelja, 50 učitelja razredne nastave i nastavnika predmetne nastave te 140 učenika 4. i 5. razreda osnovne škole. Pokazalo se da sve tri skupine imaju pozitivne stavove prema programima za nadarene učenike, pri čemu se jedina statistički značajna razlika pokazala između roditelja i učenika: učenici su imali nešto negativnije stavove. Nije se pokazala statistički značajna razlika u stavovima roditelja s obzirom na obrazovanje, kao ni s obzirom na to je li njihovo dijete uključeno u rad skupine darovite djece u školi. Stavovi nadarenih i nenadarenih učenika također su bili podjednaki. No, kao i učitelji i roditelji i učenici su iskazali dominantno negativne stavove prema „preskakanju“ razreda i grupiranju nadarenih učenika u posebne razredne odjele.
Ključne riječi
stavovi prema programima za nadarene učenike; akceleracija; posebni razredni odjeli za nadarene učenike; roditelji; učitelji; učenici
Hrčak ID:
179041
URI
Datum izdavanja:
1.12.2016.
Posjeta: 2.442 *