Agroeconomia Croatica, Vol. 7 No. 1, 2017.
Izvorni znanstveni članak
Kompetitivna analiza ovčjeg mlijeka kao proizvoda
Jelena Kristić
orcid.org/0000-0003-4465-2900
; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Dominik Razman
; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Krunoslav Zmaić
; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Željka Klir
orcid.org/0000-0003-4078-6864
; Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Hrvatska
Sažetak
Kompetitivna analiza na primjeru ovčjeg mlijeka kao proizvoda, uvažavajući dinamičan karakter čimbenika vanjskog i unutarnjeg okruženja, pomaže subjektima uključenim u proizvodnju ovčjeg mlijeka da se na pravilan način diferenciraju od izravne i neizravne konkurencije. Temeljni cilj rada je analizirati stanje ovčarstva u Republici Hrvatskoj te identificirati najvažnije vanjske i unutarnje čimbenike okruženja kako bi se odredili strateški čimbenici koji mogu djelovati na perspektive daljnjeg razvoja ovčjeg mlijeka kao proizvoda. Usporedbom provedene Porterove i PESTLE analize, dolazi se do zaključka kako čimbenici političko-pravna okolina, konkurenti, potencijalni novi sudionici, tehnološka okolina i supstituti, imaju negativan utjecaj na ovčje mlijeko kao proizvod. Svi ostali čimbenici kao što su ekonomska, socijalna i prirodno-ekološka okolina, te pregovaračka snaga kupaca i dobavljača, imaju poticajno djelovanje, što ovčje mlijeko čini perspektivnim i potencijalno profitabilnim proizvodom.
Ključne riječi
ovčje mlijeko; PESTLE analiza; Porterova analiza; konkurencija
Hrčak ID:
190536
URI
Datum izdavanja:
15.12.2017.
Posjeta: 1.998 *