Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32633/eb.3.1

Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi

Elma Kerić ; Prva privatna gimnazija, Zagreb, Hrvatska
Ines Radanović ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Žaklin Lukša ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska
Diana Garašić
Mirela Sertić Perić ; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 681 Kb

str. 15-20

preuzimanja: 430

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 1.062 Kb

str. 1-14

preuzimanja: 1.210

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko aktivno uključivanje učenika u nastavu utječe na kvalitetu stečenih znanja, kao i na motivaciju te stav učenika prema aktivnoj nastavi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 64 učenika u tri šesta odjeljenja u osnovnoj školi A.B. Šimića u Zagrebu. Učenici su podijeljeni u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Eksperimentalna skupina je nastavnu jedinicu Listopadna šuma obradila uz aktivnu nastavu u grupnom, samostalnom i radu u parovima kroz zadatke i nastavu u prirodi. Kontrolna skupina poučavana je klasičnim frontalnim radom nastavnika. Od instrumenata za prikupljanje podataka korištene su tri pisane provjere znanja te anketa za učenike. Pisana provjera provedena je prije istraživanja i nakon svakog provedenog dijela aktivne nastave, a anketiranje učenika na kraju provedenog istraživanja. Rezultati pokazuju povećanu motivaciju, ali i uspješnost učenja u aktivnoj nastavi, a posebno u aktivnostima koje uključuju nastavu u prirodi. Učenici svaku aktivnu tehniku učenja koja im omogućuje slobodu istraživanja i rada izvan učionice doživljavaju pozitivno. Logaritamski oblik regresije bolje objašnjava postignuti uspjeh učenika, ali linearni model još uvijek pokazuje zadovoljavajuću pouzdanost te umanjuje značaj rijetkih pojedinačnih rezultata uspješnosti pa ga je bolje koristiti za prikaz ukupne slike uspješnosti u provjerama znanja. Rezultati istraživanja potvrđuju potrebu korištenja aktivne nastave uz naglasak na boravak učenika u prirodi i korištenje različitih oblika rada koji potiču

Ključne riječi

uspješnost u učenju; motivacija učenika; stavovi učenika; nastavna tema Listopadna šuma; 6. razred

Hrčak ID:

192466

URI

https://hrcak.srce.hr/192466

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.087 *