hrcak mascot   Srce   HID

Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, Vol.LXIII No.1 Lipanj 2017.

Stručni rad

POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU

Ksenija Romstein ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Hrvatska
Tena Velki ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (38 MB) str. 151-158 preuzimanja: 105* citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. i Velki, T. (2017). POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU. Život i škola, LXIII (1), 151-158. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/193889
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija i Tena Velki. "POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU." Život i škola, vol. LXIII, br. 1, 2017, str. 151-158. https://hrcak.srce.hr/193889. Citirano 19.11.2018.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija i Tena Velki. "POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU." Život i škola LXIII, br. 1 (2017): 151-158. https://hrcak.srce.hr/193889
Harvard
Romstein, K., i Velki, T. (2017). 'POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU', Život i škola, LXIII(1), str. 151-158. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/193889 (Datum pristupa: 19.11.2018.)
Vancouver
Romstein K, Velki T. POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU. Život i škola [Internet]. 2017 [pristupljeno 19.11.2018.];LXIII(1):151-158. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193889
IEEE
K. Romstein i T. Velki, "POMOĆNICI U NASTAVI: PROBLEMI U PRAKSI I PERCEPCIJA VLASTITE ULOGE U NASTAVNOM PROCESU", Život i škola, vol.LXIII, br. 1, str. 151-158, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/193889. [Citirano: 19.11.2018.]

Sažetak
Odgojno-obrazovna politika u prošle tri godine sve veći naglasak stavlja na zapošljavanje pomoćnika u nastavi kao oblika socijalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Kako bi se doznalo koji su problemi u praksi i na koji način pomoćnici percipiraju svoju ulogu u nastavnom procesu, analizirane su 53 pisane bilješke pomoćnika u nastavi. Utvrđene su tri glavne kategorije problema: (1) problemi u odnosu na nastavni proces (izostajanje uvida u djetetov razvojni profil i/ili program i nepoznavanje primjerenih metoda poučavanja), zatim (2) problemi u odnosu na kolektiv i međuljudske relacije (isključivanje iz kolektiva, nepostojanje dogovora i koordinacije u provođenju aktivnosti u školi) i (3) problemi u odnosu s učenikom (nerazumijevanje djetetova ponašanja, vrijednosne prosudbe u interpretaciji ponašanja sve do otvorenog animoziteta prema učeniku i njegovim navikama). Svoju ulogu pomoćnici dominantno vide kao regulacijsku i kompenzacijsku, a manje se vide kao medijatori između učenika i njegova neposrednog okruženja. Izostankom jasnih kriterija probira pomoćnika i kontinuiranog praćenja jača se socijalna disontogeneza koja se, zasad na teorijskoj razini, predstavlja kao čimbenik rizika za pojavu vršnjačkog isključivanja i pojave nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s teškoćama u razvoju. Stoga je potrebno rad pomoćnika u nastavi organizirati u skladu s inkluzivnim vrijednostima i principima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, što ujedno ima i prevencijsku dimenziju.

Ključne riječi
inkluzija; pomoćnici u nastavi; nastavni proces; djeca s teškoćama u razvoju

Hrčak ID: 193889

URI
https://hrcak.srce.hr/193889

[engleski] [njemački]

Posjeta: 504 *