hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE

Katarina Kavić ; Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (25 MB) str. 87-95 preuzimanja: 326* citiraj
APA 6th Edition
Kavić, K. (2017). KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE. Život i škola, LXIII (2), 87-95. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/195178
MLA 8th Edition
Kavić, Katarina. "KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE." Život i škola, vol. LXIII, br. 2, 2017, str. 87-95. https://hrcak.srce.hr/195178. Citirano 30.05.2020.
Chicago 17th Edition
Kavić, Katarina. "KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE." Život i škola LXIII, br. 2 (2017): 87-95. https://hrcak.srce.hr/195178
Harvard
Kavić, K. (2017). 'KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE', Život i škola, LXIII(2), str. 87-95. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/195178 (Datum pristupa: 30.05.2020.)
Vancouver
Kavić K. KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE. Život i škola [Internet]. 2017 [pristupljeno 30.05.2020.];LXIII(2):87-95. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195178
IEEE
K. Kavić, "KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE", Život i škola, vol.LXIII, br. 2, str. 87-95, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195178. [Citirano: 30.05.2020.]

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati perspektivu učenika osmih razreda grada Zagreba o ocjenama i ocjenjivanju u svrhu boljeg razumijevanja njihovog ponašanja i motivacije za učenje. Kvalitativnim pristupom nastojalo se odgovoriti na sljedeća pitanja: kakva očekivanja učenici imaju od škole, kako doživljavaju nastavnike, što za učenike predstavljaju ocjene, o čemu ovisi koju će ocjenu učenik dobiti te što bi učenici voljeli promijeniti u sustavu obrazovanja. Podatci su prikupljeni metodom fokus-grupe te su održane sveukupno tri fokus-grupe s učenicima iz triju osnovih škola u Zagrebu.
Dobiveni podatci analizirali su se metodom tematske analize u okviru četiri teme: očekivanja od škole, doživljaj uloge nastavnika, doživljaj školskih ocjena i željene promjene u obrazovnom sustavu. Najvažniji rezultati proizlaze iz teme doživljaja ocjena. Učenici doživljavaju ocjene kao pretpostavku za buduće školovanje i izbor zanimanja te u ocjenama vide osnovnu prepreku upisu u željenu školu/fakultet. Međutim, ocjene prema iskazu sudionika nisu odraz znanja, nego odraz subjektivnosti svakog pojedinog nastavnika te ovise o mnoštvu drugih čimbenika, a najmanje o znanju. Time osnovna poruka ovog istraživanja glasi da ocjene nisu odraz znanja, a temelj su za budući život i školovanje.

Ključne riječi
fokus-grupa; ocjenjivanje; kvalitativna metodologija; perspektiva učenika; škola

Hrčak ID: 195178

URI
https://hrcak.srce.hr/195178

[engleski] [njemački]

Posjeta: 864 *