hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.20901/an.14.10

Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015.

Boris Havel ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (323 KB) str. 215-233 preuzimanja: 375* citiraj
APA 6th Edition
Havel, B. (2017). Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015.. Anali Hrvatskog politološkog društva, 14 (1), 215-233. https://doi.org/10.20901/an.14.10
MLA 8th Edition
Havel, Boris. "Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015.." Anali Hrvatskog politološkog društva, vol. 14, br. 1, 2017, str. 215-233. https://doi.org/10.20901/an.14.10. Citirano 16.06.2021.
Chicago 17th Edition
Havel, Boris. "Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015.." Anali Hrvatskog politološkog društva 14, br. 1 (2017): 215-233. https://doi.org/10.20901/an.14.10
Harvard
Havel, B. (2017). 'Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015.', Anali Hrvatskog politološkog društva, 14(1), str. 215-233. https://doi.org/10.20901/an.14.10
Vancouver
Havel B. Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015.. Anali Hrvatskog politološkog društva [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.06.2021.];14(1):215-233. https://doi.org/10.20901/an.14.10
IEEE
B. Havel, "Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015.", Anali Hrvatskog politološkog društva, vol.14, br. 1, str. 215-233, 2017. [Online]. https://doi.org/10.20901/an.14.10

Sažetak
Sadržaj i poruke komunikacijske kampanje Islamske države od proglašenja kalifata u srpnju 2014. do kraja 2015. bitno su drukčiji od promidžbe i komunikacije drugih poznatih islamističkih skupina s Bliskog istoka. Pozornost su isprva plijenile bolja kvaliteta produkcije i nezamisliva morbidnost prizora. No važnija je razlika u idejnom sadržaju i autentičnosti motiva, metoda i ciljeva. Islamska država obraća se muslimanima koji su upućeni u kanonske tekstove, normativne tradicije i autoritativna tumačenja islamske vjere i zakona. Oni prihvaćaju mnoga temeljna načela radikalnog tumačenja islama, no trebalo ih je uvjeriti u to da Islamska država obnovlja legitimni kalifat i da je Abu Bakir El Bagdadi istinski amirul-muminin. U komunikacijskoj kampanji 2014–2015. upadljivo je bilo nepozivanje na ideološke razloge ili pritužbe zbog ekonomske, kolonijalne, nacionalne, rasne ili druge ugroženosti. Pokazana je i posvemašnja nezainteresiranost za stvaranje pozitivne slike o sebi među nemuslimanima i umjerenim muslimanima na Zapadu i drugdje. Ako Zapad prepozna razinu autentičnosti kojom se u komunikacijskoj kampanji predstavljaju motivi, sredstva i ciljevi Islamske države, studiozniji pristup mogao bi biti važan korak u suzbijanju ideje kalifata i njegova utjecaja na islamski svijet.

Ključne riječi
Islamska država; Bliski istok; islamizam; terorizam; kalifat; komunikacijska kampanja

Hrčak ID: 196755

URI
https://hrcak.srce.hr/196755

[engleski]

Posjeta: 862 *