Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31299/hrri.54.1.6

Stavovi odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece s oštećenjem sluha

Sanja Skočić Mihić orcid id orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Nataša Vlah orcid id orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka
Marina Šokić orcid id orcid.org/0000-0002-3455-5552 ; OŠ-SE Belvedere, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 15.430 Kb

str. 69-82

preuzimanja: 1.001

citiraj


Sažetak

Učiteljeva spremnost prihvaćanja učenika s teškoćama ključna je za uspješno edukacijsko uključivanje u redovan obrazovni sustav. Prethodnim istraživanjima utvrđeno je da su odgajatelji u vrtićima i osnovnim školama bolje involvirani u proces uključivanja kada izražavaju povoljnije stavove prema djeci s teškoćama. Ciljevi rada utvrdili su (1) stavove odgajatelja i učitelja prema inkluziji djece i učenika s oštećenjem sluha, (2) povezanost između stavova i dobi, duljine stručnog staža i samoprocijenjene kompetentnosti za rad s učenicima s oštećenjem sluha (3) razlike u stavovima u odnosu na poznavanje zakonske regulative, radno mjesto (odgajatelj/učitelj) i izjave učitelja o slušanju kolegija o inkluzivnom odgoju i obrazovanja tijekom studija. Sudjelovala su 203 ispitanika iz Rijeke od kojih su 102 (50.2%) odgajatelji u vrtiću, dok je 101 (49.8%) učitelj u osnovnoj školi. Upitnikom su mjereni stavovi odgajatelja i učitelja prema uključivanju djece i učenika s oštećenjem sluha. Faktorskom analizom utvrđena je konstruktna valjanost i pouzdanost četiri dimenzije dizajnirane skale stavova prema uključivanju djece i učenika oštećenoga sluha, dok su hipoteze testirane deskriptivnom, korelacijskom i diferencijalnom neparametrijskom statistikom. Odgajatelji i učitelji uglavnom iskazuju povoljne stavove prema socijalizacijskoj dobrobiti uključivanja djece i učenika s oštećenjem sluha, značaju podrške edukacijskog rehabilitatora i stručne službe za njihovo uspješno uključivanje i ne podržavaju posebne oblike školovanja za ovu djecu i učenike. Dob, duljina stručnog staža i upoznatost s legislativom nisu relevantni, a izjava da su imali kolegij o djeci/učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u studijskom programu relevantna je za stavove sudionika istraživanja.
Odgajatelji iskazuju povoljnije stavove od učitelja. Nalazi jasno ukazuju na potrebu opsežnijeg osposobljavanja učitelja i odgajatelja tijekom inicijalnog obrazovanja za rad s djecom i učenicima s oštećenjem sluha, kao i potrebu učitelja za stručnom podrškom.

Ključne riječi

oštećenja sluha; učitelj u osnovnoj školi; odgajatelj u vrtiću; posebne odgojno-obrazovne potrebe; inkluzija

Hrčak ID:

203882

URI

https://hrcak.srce.hr/203882

Datum izdavanja:

20.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.339 *