Sažetak sa skupa
ZDRAVSTVENA PISMENOST ADOLESCENATA
Božica Lovrić
orcid.org/0000-0002-2762-6439
; Opća županijska bolnica Požega, Osječka 107, Požega, Hrvatska
Jelena Tomac-Jovanović
orcid.org/0000-0003-4864-318X
; Srednja škola Pakrac, Matije Gupca 10, Pakrac, Hrvatska
Tihomir Jovanović
orcid.org/0000-0002-9862-6946
; Opća županijska bolnica Pakrac i bolnica hrvatskih veterana, Bolnička ul. 74, Pakrac, Hrvatska
Pavica Jakovljević
orcid.org/0000-0003-1608-8943
; Opća bolnica Nova Gradiška, Josipa Jurja Strossmayera 15, Nova Gradiška, Hrvatska
Sabina Cviljević
; Opća županijska bolnica Požega, Osječka 107, Požega, Hrvatska
Sažetak
Uvod: Zdravstvena pismenost se definira kao osobna, kognitivna i društvena umijeća koja određuju sposobnost pojedinaca da dođu do, razumiju i koriste informacije kako bi unaprijedili i održavali zdravlje.
Cilj: Utvrditi razinu zdravstvene pismenosti kod učenika završnih razreda srednje škole, utvrditi postoje li razlike u razini zdravstvene pismenosti s obzirom na školu koju pohađaju, utvrditi postoji li razlika u razini zdravstvene pismenosti s obzirom na spol.
Metode: Istraživanje zdravstvene pismenosti provedeno je u učenika završnih razreda srednjih škola u Srednjoj školi Pakrac i Srednjoj školi Novska. U istraživanju zdravstvene pismenosti korišten je validirani hrvatski prijevod anketnog upitnika SAHLSA-50.
Rezultati: Svega 4 (2,1%) ispitanika je zdravstveno nepismeno dok je visoku razinu zdravstvene pismenosti pokazalo 94 ispitanika (49%). Razina zdravstvene pismenosti je veća kod učenika gimnazije i zdravstvenih usmjerenja u odnosu na učenike građevinske škole (Hi kvadrat = 31,428, P = ,00). Testiranjem razlika u zdravstvenoj pismenosti s obzirom na spol utvrđeno je da nema razlike između muškaraca i žena (Mann-Whitneyev test, P= ,059).
Zaključak: Prema rezultatima provedenog istraživanja, ispitanici pokazuju visoku razinu zdravstvene pismenosti. Uočena je razlika u razini zdravstvene pismenosti u različitim školama. Ujednačenost razine zdravstvene pismenosti moguće je postići dodatnim nastavnim satima iz zdravstvenog odgoja. Visokoobrazovane medicinske sestre, s kompetencijama koje posjeduju, trebale bi biti implementirane u kontinuirano provođenju nastave zdravstvenog odgoja tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja. U Hrvatskoj ne postoji instrument mjerenja zdravstvene pismenosti prilagođen ovoj populaciji na čemu bi trebalo poraditi.
Ključne riječi
adolescenti; medicinska sestra; zdravstvena pismenost
Hrčak ID:
218588
URI
Datum izdavanja:
31.12.2018.
Posjeta: 2.447 *