Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učitelja o odabranim dimenzijama europskih vrijednosti

Jelena Pavičić Vukičević ; Grad Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 1.121 Kb

str. 65-84

preuzimanja: 554

citiraj


Sažetak

Europske vrijednosti dio su koncepta europske dimenzije u obrazovanju te je svrha ovoga rada ispitati stavove učitelja o odabranim dimenzijama europskih vrijednosti kao humanističkih i demokratskih vrijednosti suvremenoga europskog društva u cilju boljeg razumijevanja tog koncepta u svakodnevnoj odgojno-obrazovnoj praksi. Istraživanje je provedeno u ožujku i travnju 2015. godine i u njemu je sudjelovalo 359 ispitanika: učitelja razredne nastave te učitelja hrvatskog jezika i književnosti, engleskog jezika, povijesti i zemljopisa u višim razredima osnovnih škola s područja Grada Zagreba. Pitanja su preuzeta iz istraživanja Europske komisije Vrijednosti Europljana te iz Europskog istraživanja vrednota – EVS. Nakon provedene analize deskriptivnih obilježja u nastavku istraživanja provedeni su Kruskal Wallisovi testovi na varijablama: zanimanje ispitanika (predmet poučavanja) i dob ispitanika. Dobiveni rezultati pokazuju da učitelji drže važnijim nacionalne od europskih i globalnih vrijednosti te da su ispitanici ponosniji hrvatskim državljanstvom nego europskim građanstvom. Ispitanici se primarno smatraju građanima države i lokalne sredine u kojoj žive, a sekundarno građanima Europe i svijeta u cjelini. Ispitanici također podjednako biraju odgovore na varijablama da se uspoređujući s drugim kontinentima jasno može vidjeti što Europljani imaju zajedničko u kontekstu vrijednosti te da ne postoje europske vrijednosti, nego samo zajedničke vrijednosti zapadnoga svijeta.

Ključne riječi

europska dimenzija u obrazovanju; Europsko istraživanje vred nota; The Values of Europeans; stavovi učitelja o konceptu europskih vrijednosti

Hrčak ID:

224381

URI

https://hrcak.srce.hr/224381

Datum izdavanja:

15.1.2019.

Posjeta: 1.311 *