hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha

Josip Novak   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4738-8666 ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 479-504 preuzimanja: 328* citiraj
APA 6th Edition
Novak, J. (2018). Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha . Napredak, 159 (4), 479-504. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/224397
MLA 8th Edition
Novak, Josip. "Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ." Napredak, vol. 159, br. 4, 2018, str. 479-504. https://hrcak.srce.hr/224397. Citirano 27.09.2021.
Chicago 17th Edition
Novak, Josip. "Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ." Napredak 159, br. 4 (2018): 479-504. https://hrcak.srce.hr/224397
Harvard
Novak, J. (2018). 'Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ', Napredak, 159(4), str. 479-504. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/224397 (Datum pristupa: 27.09.2021.)
Vancouver
Novak J. Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha . Napredak [Internet]. 2018 [pristupljeno 27.09.2021.];159(4):479-504. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/224397
IEEE
J. Novak, "Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha ", Napredak, vol.159, br. 4, str. 479-504, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/224397. [Citirano: 27.09.2021.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos između radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, SES-a i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 208 učenika V. gimnazije u Zagrebu. Dobiven je prediktivni model školskog uspjeha mjerenog prosjekom ocjena iz Matematike i Fizike, u kojem su značajni prediktori radno pamćenje mjereno rasponom pri čitanju, simetrijskim i rotacijskim rasponom te faktor nazvan Prokrastinacija (odgađanje), koji objašnjavaju 29,2 % varijance školskog uspjeha, dok ispitna anksioznost i SES nisu relevantni prediktori. Dobiveni indeksi pogodnosti ukazuju na zadovoljavajući model, koji ima praktične implikacije usmjerene na ranu provjeru, prevenciju i intervencije vezane uz teškoće koje mogu proizlaziti iz niskih rezultata u kapacitetu radnog pamćenja i visokih rezultata u Prokrastinaciji.

Ključne riječi
školski uspjeh; ispitna anksioznost; savjesnost; socioekonomski status; strukturalno modeliranje

Hrčak ID: 224397

URI
https://hrcak.srce.hr/224397

Posjeta: 628 *