Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ROD U DJELIMA ERNESTA HEMINGWAYA KROZ „OGLEDALO“ JACQUESA LACANA

Ljubica Matek ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 44 Kb

str. 69-69

preuzimanja: 182

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 261 Kb

str. 47-68

preuzimanja: 161

citiraj


Sažetak

U članku se Hemingwayevi tekstovi, kao i rodna problematika koja prevladava
u njegovim tekstovima, iščitavaju na nov način, pomoću Lacanove
teorije stadija ogledala. Hemingwayevi muški likovi, svjesno i nesvjesno,
svojim suprugama i partnericama dodjeljuju stereotipnu ulogu
žene njegovateljice koja nema, i ne treba imati, vlastiti život, nego treba
podržavati idealnu sliku muškarca onako kako to tumači Lacan. Brak
je u Hemingwayevim tekstovima institucija čiji je cilj podržavanje muške
superiornosti, a ženu reducira na ulogu njegovateljice, pomagača ili
pripravnika što muškarcu priskrbljuje osjećaj moći i omogućuje mu da
se definira kao Muškarac. Uporaba stereotipa u bilo kojoj vrsti diskursa
predstavlja iskaz moći i superiornosti nad drugim.

Ključne riječi

Hemingway; rod; Lacan; teorija stadija ogledala; žena njegovateljica; psihoanalitička književna kritika.

Hrčak ID:

229906

URI

https://hrcak.srce.hr/229906

Datum izdavanja:

14.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.119 *