Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.4
MODEL RADA – ČIMBENIK USPJEŠNOSTI PODUKE PLIVANJA
Dražen Rastovski
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište u Osijeku, Republika Hrvatska
Sažetak
S ciljem utvrđivanja učinkovitosti pojedinih modela poduke neplivača i njihove usporedbe, testirano je 201 dijete populacije između 9 i 11 godina. Uzorak je podijeljen na dva subuzorka, gdje su djeca učila plivati prema istom programu, ali u različitim modelima rada. Prvi je model bio model poduke neplivača u sklopu ljetovanja i to u trajanju od 14 dana, dok je drugi model proveden u okviru škole u prirodi ali u šest dana. Za utvrđivanje učinkovitosti navedenih modela korišten je statistički programski paket STATISTICA verzija 6.0 (StatSoft Inc., Tulsa, OK, SAD). Normalnost distribucije pojedinih varijabli provjerena je Kolmogorov-Smirnov testom te je utvrđeno da ne slijede istu. Za usporedbu napretka u skupinama korišten je Wilcoxon Matched Pairs Test, a za usporedbu među skupinama Mann-Whitney U Test (za usporedbu inicijalnog i finalnog mjerenja te razlike između finalnog i inicijalnog mjerenja). Kao statistički značajna korištena je vrijednost P<0,05. Rezultati dobiveni provedenim istraživanjem pokazali su da oba modela pokazuju dobre rezultate i prigodni su za poduku neplivača. Prednost dajemo modelu 1. odnosno poduci neplivača u okviru ljetovanja. Model 2. poduke neplivača u okviru škole u prirodi radi se u šest dana i očito mu nedostaje vremenskog prostora za još kvalitetniju provedbu. Kako je riječ o programima koji se provode u svim sredinama, neobično je bilo važno utvrditi učinkovitost programa te detektirati uspješnosti pojedinih modela.
Ključne riječi
poduka neplivača; ljetovanje; škola u prirodi; modeli rada
Hrčak ID:
233537
URI
Datum izdavanja:
2.12.2019.
Posjeta: 3.032 *