Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.8
STAVOVI STUDENATA RAZREDNE NASTAVE O PREVENCIJI VRŠNJAČKOG NASILJA I PROCJENA VLASTITIH KOMPETENCIJA SPRJEČAVANJA I SUOČAVANJA S VRŠNJAČKIM NASILJEM U ŠKOLI
Ivana Borić Letica
; Ekonomska i upravna škola Osijek, Trgovačka i komercijalna škola „Davor Milas“ Osijek, Tehnička škola i prorodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića, Osijek, Republika Hrvatska
Ena Pavić
; Centar za autizam Osijek, Republika Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati kakve stavove studenti razredne nastave imaju prema preventivnim programima protiv vršnjačkog nasilja, ulozi škole i učitelja u prevenciji vršnjačkog nasilja te kakvima procjenjuju svoje kompetencije sprječavanja i suočavanja s vršnjačkim nasiljem u školi. U istraživanju je sudjelovalo 188 studenata posljednja tri godišta studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku i Slavonskom Brodu. Za potrebe istraživanja sastavljen je anketni upitnik koji je sadržavao pitanja koja se odnose na: (1) stav o učinkovitosti i važnosti preventivnih programa, (2) stav o ulozi škole u prevenciji vršnjačkog nasilja, (3) stav o ulozi učitelja u prevenciji vršnjačkog nasilja i (4) procjenu vlastitih kompetencija prevencije vršnjačkog nasilja. Rezultati su pokazali kako 56,9% sudionika ima iskustva s preventivnim programima te njihovu učinkovitost ocjenjuju prosječnom ocjenom M=3,68 (sd=0,799). Sudionici smatraju da je prevencija vršnjačkog nasilja vrlo važna, no kako je provedba preventivnih programa srednje učinkovita, smatraju da škola i učitelji imaju važnu ulogu u prevenciji vršnjačkog nasilja, međutim svoje vještine sprječavanja i suočavanja s vršnjačkim nasiljem procjenjuju osrednjima. Dosadašnja istraživanja ukazuju na potrebu za stručnim obrazovanjem učitelja o prevenciji vršnjačkog nasilja.
Ključne riječi
preventivni programi; razredna klima; škola; učitelji
Hrčak ID:
233544
URI
Datum izdavanja:
2.12.2019.
Posjeta: 2.854 *