Izvorni znanstveni članak
DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
Marijana Bošnjak
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Puni tekst: hrvatski pdf 131 Kb
str. 9-25
preuzimanja: 936
citiraj
APA 6th Edition
Bošnjak, M. (2019). DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 9-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234844
MLA 8th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, br. 3., 2019, str. 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844. Citirano 20.12.2024.
Chicago 17th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, br. 3. (2019): 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844
Harvard
Bošnjak, M. (2019). 'DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), str. 9-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234844 (Datum pristupa: 20.12.2024.)
Vancouver
Bošnjak M. DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [pristupljeno 20.12.2024.];3(3.):9-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234844
IEEE
M. Bošnjak, "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, br. 3., str. 9-25, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234844. [Citirano: 20.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 79 Kb
str. 26-26
preuzimanja: 180
citiraj
APA 6th Edition
Bošnjak, M. (2019). DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 9-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234844
MLA 8th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, br. 3., 2019, str. 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844. Citirano 20.12.2024.
Chicago 17th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, br. 3. (2019): 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844
Harvard
Bošnjak, M. (2019). 'DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), str. 9-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234844 (Datum pristupa: 20.12.2024.)
Vancouver
Bošnjak M. DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [pristupljeno 20.12.2024.];3(3.):9-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234844
IEEE
M. Bošnjak, "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, br. 3., str. 9-25, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234844. [Citirano: 20.12.2024.]
Sažetak
Cilj je ovoga rada interdisciplinarnim i komparativnim pristupom dokazati kako su različite književnopovijesne poetike različito interpretirale pojmove determinizma i učenja po modelu. Interdisciplinarnost se ogleda ponajprije u reinterpretaciji kanonskih djela pomoću filozofskih, bioloških i psiholoških objašnjenja pojma determinizma te pedagoških određenja učenja po modelu. Problematika determinizma, odnosno učenja po modelu postaje novi interpretacijski ključ u djelima koja su s obzirom na spomenutu problematiku reprezentativna, a to su romani „Braća Karamazovi“ Fjodora Mihajloviča Dostojevskog i „Đuka Begović“ Ivana Kozarca te drama „Gospoda Glembajevi“ Miroslava Krleže. Komparativnim pristupom, čiji su poredbeni elementi svjetska i nacionalna književnost te stilske formacije realizma, modernizma i psihološkog realizma, dokazane su fundamentalne razlike navedenih djela s obzirom na tumačenje arhetipskog odnosa oca i sina koje proizlaze iz poetičkih karakteristika, ali i različitog pristupa pojmovima determinizma i učenja po modelu. Razlikovni element ovih romana leži u pristupu odgojnoj problematici koja je ponegdje izražena eksplicitno, kroz fabularne sekvence ili reminiscencije likova iz djetinjstva, a drugdje implicitno, imitacijom očevog ponašanja od strane sinova protagonista u odrasloj dobi. Dakle, iako je promatrana problematika u navedenim djelima slična, upravo se poredbeno-interdisciplinarni pristup pokazao ključnim za tumačenje književnih kanona jer je suvremeni pristup književnim djelima okrnjen bez međudjelovanja drugih znanosti, ponajprije psihologije i pedagogije koje su temelj promatranja tematskog problema navedenih djela.
Ključne riječi
„ Braća Karamazovi“; „Đuka Begović“; „Gospoda Glembajevi“; odgoj književnih likova; učenje po modelu
Hrčak ID:
234844
URI
https://hrcak.srce.hr/234844
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.119
*