Filozofska istraživanja, Vol. 39 No. 2, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/fi39210
Martin Heidegger o slikarstvu: Franz Marc i Paul Klee
Una Popović
orcid.org/0000-0002-3024-1345
; Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Dr. Zorana Đinđića 2, RS–21000 Novi Sad
Sažetak
U ovom se radu razmatra Heideggerovo razumijevanje umjetnosti s obzirom na položaj slikarstva, za koje tvrdimo da ima status ravnopravan pjesništvu. Navedena teza izvedena je polazeći od Heideggerovih komentara o Kleeu, koji pokazuju da smisao slikarstva nije u prikazivanju bivstvujućeg, već u predočavanju zahvaćanja bivstvovanja. Ista se teza analizira s obzirom na kratki Heideggerov komentar Franza Marca iz ranih radova, te se zaključuje da Heideggerova osuda apstraktnog slikarstva nije određena zahtjevom za prikazivanjem nekog bivstvujućeg, odnosno objekta. Konačno, vodeći položaj pjesništva i slikarstva pokazuje se kao naznaka novog razumijevanja slike kod Heideggera, koje povratno postavlja zahtjev za revidiranjem ustaljene interpretacije Heideggerove filozofije umjetnosti.
Ključne riječi
Martin Heidegger; Franz Marc; Paul Klee; slikarstvo; bivstvovanje; apstraktno slikarstvo; slika; riječ
Hrčak ID:
236963
URI
Datum izdavanja:
17.8.2019.
Posjeta: 2.687 *