Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20200153
Održivi turizam - samozavaravanje, ideja ili realnost?
Sara Melkić
orcid.org/0000-0001-8538-328X
; Institut za turizam, Zagreb, Hrvatska
Izidora Marković Vukadin
orcid.org/0000-0002-6598-5360
; Institut za turizam, Zagreb, Hrvatska
Lucija Roknić
; Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Dugoročna konkurentnost turističkih destinacija izravno je povezana s njihovim održivim razvojem. Iznimno važno polazište za upravljanje turizmom, s naglaskom na održivo upravljanje, jest prepoznavanje stanja održivosti utemeljeno na pokazateljima. Tek ocjenom stanja, ali i kontinuiranim praćenjem održivosti, stvara se potrebna informacijska osnova za djelotvorno upravljanje razvojem u željenom, održivom smjeru. S intencijom etabliranja Hrvatske kao održive destinacije, važna je namjera destinacijskih menadžment organizacija da se okrenu održivosti turizma, kroz konkretne aktivnosti i mjere, a ne samo deklarativno. U tu svrhu analizirana je situacija u lokalnim turističkim zajednicama u Jadranskoj i Kontinentalnoj Hrvatskoj s ciljem utvrđivanja u kojoj mjeri se prati stanje održivosti, provode aktivnosti iz sfere održivosti (i zelenog turizma) te daju li planski i upravljački dokumenti jasne smjernice za održivi razvoj destinacija. Temeljem analize možemo zaključiti da postoji pet osnovnih tipa destinacija s obzirom na odnos prema održivom turizmu: destinacije koje koriste održivost samo kao termin bez pokrića (1), destinacije koje imaju idejna rješenja, ali ne provode projekte (2), destinacije s nizom aktivnosti u jednoj dimenziji održivosti (3), destinacije s provedenim projektima u svim dimenzijama održivosti (4) i destinacije koje održivost doživljavaju kao dio imidža i realnost destinacije te mjere učinke turizma na održivost i temeljem mjerenja provode projekte u svim dimenzijama održivosti (5).
Ključne riječi
održivost; destinacija; turizam; uključenost; aktivnosti; pokazatelji
Hrčak ID:
238220
URI
Datum izdavanja:
25.5.2020.
Posjeta: 3.335 *