Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu školskog okruženja

Linda Rajhvajn Bulat ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Kristina Horvat ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 7-26

preuzimanja: 286

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja jest utvrditi povezanost između internaliziranih problema adolescenata i čimbenika školskog okruženja. U istraživanju je sudjelovalo 305 učenika iz srednjih škola Krapinsko–zagorske županije i Pule. Rezultati govore da mladići koji imaju više internaliziranih problema imaju i lošiju ocjenu iz matematike, manje povjerenje u prijatelje, lošiju komunikaciju s njima, otuđeniji su od njih te imaju manju privrženost školi. Kod djevojaka su internalizirani problemi pozitivno povezani s otuđenosti od prijatelja, a negativno s ocjenom iz matematike, ukupnim školskim uspjehom, povjerenjem u prijatelje te privrženosti školi. Ukupnom objašnjenju varijance pojedinih internaliziranih problema najviše doprinose dimenzije privrženosti prijateljima i privrženost školi. Rezultati istraživanja mogu služiti kao polazište za edukaciju stručnog osoblja škole te razvoj preventivnih programa usmjerenih promoviranju mentalnog zdravlja adolescenata.

Ključne riječi

akademsko postignuće, mentalno zdravlje, privrženost školi, privrženost vršnjacima

Hrčak ID:

239890

URI

https://hrcak.srce.hr/239890

Posjeta: 601 *