Izvorni znanstveni članak
KULTURNA DIMENZIJA SJEĆANJA NA GENOCID U SREBRENICI
Amila Handžić Ferović
orcid.org/0000-0002-6909-6325
; Univerzitet u Sarajevu, Akademija likovnih umjetnosti Sarajevo
Sažetak
Osnovna je ideja ovoga rada tumačenje genocida u Srebrenici kroz pojam i značenje „kulturne traume“. Istraživanje je zasnovano na analizi i propitivanju vizualnih i značenjskih dimenzija rada bosanskohercegovačke umjetnice Šejle Kamerić u radu Bosnian Girl te jumbo plakata 1945-1995-2005 fotografa Tarika Samaraha. Radovi nastali u poslijeratnome razdoblju prepoznaju se kao ključni kulturni mehanizmi interpretiranja i razumijevanja srebreničkih traumatičnih zbivanja. Iskazi izmijenjena i fragmentirana kolektiviteta ogledaju se u okvirima značenjski oblikovane prošlosti različitim vizualnim sredstvima i njihovim međusobnim odnosima. Snažni simbolički potencijal spomenutih radova autorica promatra kao prostor arhiviranja znanja i kulturne dimenzije sjećanja na genocid u Srebrenici te integriranja povijesnoga sadržaja u okvire suvremenoga i budućega bosanskohercegovačkog društvenog konteksta. Radovi umjetnice Kamerić i fotografa Samaraha, kao narativi kulturnoga pamćenja, problematiziraju utjecaj prošlosti na procese re/konstrukcije kolektivnoga identiteta.
Ključne riječi
genocid; kulturna trauma; kulturno pamćenje; narativni diskurs; kolektivni identitet
Hrčak ID:
247715
URI
Datum izdavanja:
8.7.2020.
Posjeta: 1.974 *