hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi

Tihomir Vidranski ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (237 KB) str. 185-202 preuzimanja: 236* citiraj
APA 6th Edition
Vidranski, T. (2020). Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi. Napredak, 161 (3 - 4), 185-202. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/249635
MLA 8th Edition
Vidranski, Tihomir. "Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi." Napredak, vol. 161, br. 3 - 4, 2020, str. 185-202. https://hrcak.srce.hr/249635. Citirano 30.07.2021.
Chicago 17th Edition
Vidranski, Tihomir. "Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi." Napredak 161, br. 3 - 4 (2020): 185-202. https://hrcak.srce.hr/249635
Harvard
Vidranski, T. (2020). 'Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi', Napredak, 161(3 - 4), str. 185-202. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/249635 (Datum pristupa: 30.07.2021.)
Vancouver
Vidranski T. Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi. Napredak [Internet]. 2020 [pristupljeno 30.07.2021.];161(3 - 4):185-202. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/249635
IEEE
T. Vidranski, "Pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi", Napredak, vol.161, br. 3 - 4, str. 185-202, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/249635. [Citirano: 30.07.2021.]

Sažetak
Cilj ovog rada bio je utvrditi pouzdanost i orijentacijske vrijednosti CROFIT testova u razrednoj nastavi.
U istraživanju je sudjelovalo 558 učenika 1., 2., 3. i 4. razreda osnovnih škola od kojih 277 djevojčica i 281 dječak iz gradova koji zastupaju tri hrvatske regije (Zagreb, Osijek, Zadar).
Za procjenu kinantropoloških obilježja korištena je metodologija praćenja učenika i učenica od 5. do 8. razreda osnovne škole prema „CROFIT NORME“(Neljak i sur., 2011).
Rezultati ukazuju na visoku pouzdanost i unutarnju konzistentnost u tri ponovljena mjerenja (Cronbachova alpha – α od 0,87 do 0,99) promatranih testova te se kao takvi preporučuju učiteljima za upotrebu u nastavnom procesu. Prikazane orijentacijske vrijednosti u skladu su s dobnim i spolnim značajkama rasta i razvoja djece s tendencijom prirasta visine i mase tijela, ali još uvijek u skladu s transverzalnim standardima za hrvatsku populaciju djece.
Zaključak je da daljnja istraživanja trebaju potvrditi pragmatičnu valjanost prikazanih testova i orijentacijskih normi, a svakako nakon desetogodišnje uporabe s obzirom na trend razvojnih promjena u visini i masi tijela.

Ključne riječi
antropološka obilježja; mlađa školska dob; nastavne aktivnosti; vrednovanje

Hrčak ID: 249635

URI
https://hrcak.srce.hr/249635

Posjeta: 386 *