Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38190/ope.11.1.8

Socijalno poduzetništvo kao izazov društvenih promjena: analiza socijalnog poduzetništva na primjerima iz prakse

Vedrana Šimunić Rod ; Europska poslovna škola Zagreb
Boris Bursać orcid id orcid.org/0000-0002-4031-9863 ; Taekwondo klub Čigra
Karla Vreš ; Europska poslovna škola Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 751 Kb

str. 94-109

preuzimanja: 1.376

citiraj


Sažetak

Socijalno poduzetništvo privlači sve veću pozornost javnosti te se ubrzano razvija. Ono ukazuje na važnost poticanja društvenih promjena kroz rad poduzetnika koji prepoznaje probleme aktualne u društvu te im pristupa na inovativan, poduzetan i socijalan način. Osnovna razlika između poslovnog i socijalnog poduzetnika, tj. poduzetništva je njegov krajnji cilj. Osim rasta profita i povrata uloga, uspjeh socijalnog poduzetnika mjeri se i utjecajem na promjene u društvu. Oni koji se bave socijalnim poduzetništvom teže dakle boljem društvu i pomaganju onima koji pomoć najviše treba, a isto rade kroz poduzetničke akcije od kojih neće nužno uvijek profitirati oni sami, već društvo kao cjelina. Taekwondo klub Čigra i Udruga Poduzetni dvije su institucije koje se godinama bave socijalnim poduzetništvom. Kroz rad s djecom s teškoćama u razvoju, Čigra se bori protiv socijalnog isključivanja djece, ne samo iz društva, već se bori s prihvaćanjem njihovog samog poimanja te kontinuiranog razvoja njihovih osobnih kompetencija i socijalnih vještina. Udruga Poduzetni zalaže se za cjeloživotno obrazovanje gdje radionicama, seminarima, tečajevima i ostalim vrstama skupova nudi pomoć osobama svih uzrasta u poimanju i razvoju poduzetništva, razvoju poduzetničkih kompetencija od najmlađih uzrasta te svojim aktivnostima promiče socijalno poduzetništvo. Dugoročni je cilj ovih institucija poboljšanje sveukupne slike društva, no promjene takvih razmjera najčešće započinju obrazovanjem pojedinaca. Kako socijalno poduzetništvo nije ostvarilo puni potencijal, za njegov razvoj potrebno je prikazati puniji uvid u važnost promicanja socijalnog poduzetništva. Stoga je glavni cilj istraživanja podizanje svijesti o potencijalu socijalnog poduzetništva i njegovom doprinosu u društvu u Republici Hrvatskoj. U svrhu ostvarenja tog cilja, provedeno je sekundarno istraživanje (analiza sadržaja relevantne znanstvene i stručne literature s naglaskom na iskustva dobre prakse u Republici Hrvatskoj) te primarno istraživanje putem intervjua na uzorku od 5 osoba. Rezultati istraživanja prikazani su u radu, a ukazuju na važnost te još uvijek slabo shvaćanje socijalnog poduzetništva u društvu kao cjelini.

Ključne riječi

socijalno poduzetništvo; Udruga Poduzetni; Taekwondo klub Čigra; mladi

Hrčak ID:

258786

URI

https://hrcak.srce.hr/258786

Datum izdavanja:

11.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.171 *