Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Kreativne prostorne intervencije u nastavi likovne kulture

Nataša Bezić ; Osnovna škola Mate Balote Buje


Puni tekst: hrvatski pdf 1.124 Kb

preuzimanja: 357

citiraj


Sažetak

Kreativnost u obrazovanju djeteta predstavlja glavni temelj i osnovu kojom učenicima predstavljamo obrazovne sadržaje. Učenici kreativnost koriste u vlastitom izražavanju, u rješavanju problema i zadataka, usvajanju novih nastavnih sadržaja i sl. Bez kreativnosti nema napretka ni u jednoj disciplini, zbog toga je likovna kultura izuzetno važna u osnovnoškolskom obrazovanju jer nas uči upravo kreativnom promišljanju i djelovanju. Suvremena se umjetnost najčešće kritički obraća publici, nekonvencionalan način izražavanja je svakako zanimljiviji današnjoj generaciji učenika, stoga djeci treba približiti različite oblike suvremenog izražavanja. Novim je kurikulumom za likovnu kulturu i likovnu umjetnost upravo to i cilj. U prvom razredu gimnazije, učenici uče o uličnoj umjetnosti, popularno nazvanoj street art, dok se u osnovnoj školi susreću s ovom tematikom već u 5. razredu kroz temu Osobno i društveno. U nastavi likovne kulture moguće je približiti nove vrste umjetničkog izražavanja i potaknuti ih na kreativno oblikovanje prostora i okoline u kojoj žive. Time će razvijati svoju maštu, motoričke vještine, ali će razvijati i kritički stav prema devastiranim površinama, kojih danas, na žalost, ima sve više i više.

Ključne riječi

ulična umjetnost, likovna kultura, grafiti, mural, vandalizam.

Hrčak ID:

261538

URI

https://hrcak.srce.hr/261538

Datum izdavanja:

1.11.2021.

Posjeta: 883 *