Izvorni znanstveni članak
Uloga emocija u procesu interpretacije književnoga djela vođenim čitanjem
Ljiljana Sabljak
orcid.org/0000-0003-2936-9031
Sažetak
Svrha i cilj ovoga rada spajanje je teorijske spoznaje s rezultatima znanstvenih istraživanja kako bi se kreirali i ponudili modeli strukturiranih programa poticanja čitanja vođenim čitanjem u narodnim knjižnicama. Narodnu knjižnicu nastoji se situirati kao „prirodno mjesto“ za provođenje posebnih programa poticanja čitanja (kao svoju redovnu uslugu), koji psihološki, kognitivno, socijalno i kulturološki utječu na čitanje/čitatelja, na razvoj promicanja i poticanja čitanja vođenim čitanjem. Provedena su dva istraživanja – područje vrjednovanja posebnih programa poticanja čitanja u narodnim knjižnicama i eksperimentalno istraživanje učinka posebnih programa poticanja čitanja vođenim čitanjem na korisnike (odabrane fokus grupe) i knjižničara kao voditelja takvih programa. Zajedničko im je da narodnu knjižnicu odrede kao „prirodno mjesto“ za komunikacijski krug autor – djelo – knjižničar – čitatelj. Anketnim upitnicima istraživalo se i vrjednovalo kako se narodna knjižnica svojom novom korisničkom ponudom, programima poticanja čitanja, prilagođava promjenama u pristupu korisniku (individualno) i suvremenim socio-psihološkim kretanjima društva u cjelini.
Na temelju eksperimentalnih istraživanja potvrđeni su očekivani rezultati – učinci o djelotvornosti provođenja programa vođenoga čitanja kao i očekivanje jačanja čitateljskoga samopouzdanja. Sudionici programa vođenoga čitanja (fokus grupe) pozitivno su evaluirali radionice na skali od 1 do 10 evaluacijskoga listića visokim ocjenama između 6 i 10.
Ključne riječi
posebni programi poticanja čitanja; vođeno čitanje; čitateljske kompetencije; narodne knjižnice; socijalna inkluzija
Hrčak ID:
266363
URI
Datum izdavanja:
6.12.2021.
Posjeta: 1.541 *