Izvorni znanstveni članak
Osobna iskustva sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihove reakcije na nasilje među učenicima
Vesna Bilić
orcid.org/0000-0003-2306-5803
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj je ovog rada ispitati odnos između osobnih iskustava sudjelovanja učitelja u vršnjačkom nasilju tijekom djetinjstva i njihovih reakcija na nasilje među učenicima.
Istraživanje je provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku (N = 639) učitelja osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, prosječne dobi 43 godine (SD = 10,59).
Za prikupljanje podataka, uz adaptirane vinjete, korišteni su i upitnici sociodemografskih karakteristika i uloga u vršnjačkom nasilju tijekom školovanja.
Rezultati pokazuju da se učitelji razlikuju u procjeni ozbiljnosti nasilja i vjerojatnosti intervencije, ovisno o kojoj se vrsti nasilja među učenicima radi. Najozbiljnijim procjenjuju elektroničko, a najmanje primjećuju relacijsko nasilje.
Uloga koju su učitelji imali tijekom školovanja u vršnjačkom nasilju ima značajne učinke na njihove reakcije na nasilje među učenicima. Oni koji su bili promatrači najmanje ozbiljnim procjenjuju vršnjačko nasilje i imaju najmanju vjerojatnost interveniranja. Učitelji koji se svrstavaju u ulogu branitelja žrtava pokazuju najintenzivnije reakcije na nasilje i danas.
Ključne riječi
učitelji, vršnjačko nasilje, osobna iskustva, škola, prevencija
Hrčak ID:
267616
URI
Datum izdavanja:
1.12.2021.
Posjeta: 1.415 *