Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Zdravstveni turizam u Hrvatskoj – obilježja potražnje korisnika zdravstveno turističkih usluga

Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia
Damian Hercigonja ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, diplomski studij Ekološka poljoprivreda i agroturizam, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia
Lari Hadelan ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za agrarnu ekonomiku i ruralni razvoj, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia
Marina Tomić Maksan ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 232 Kb

str. 42-50

preuzimanja: 938

citiraj


Sažetak

Cilj rada je ispitati preferencije i ponašanje korisnika zdravstveno-turističkih usluga u Hrvatskoj te utvrditi profil korisnika s obzirom na njihova sociodemografska obilježja. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 303 ispitanika. Prema rezultatima istraživanja najviše ispitanika je upoznato s pojmom zdravstvenog turizma, pri čemu ga većina definira kao „Putovanje unutar svoje zemlje i/ili u inozemstvo zbog poboljšanja zdravlja“. Ispitanici s višim obrazovanjem i višim mjesečnim prihodima upoznatiji su s pojmom zdravstvenog turizma u odnosu na one s nižim obrazovanjem i prihodima. Od ukupnog broja ispitanika, samo trećina njih koristi zdravstvenoturističke usluge i to uglavnom jednom do dva puta godišnje. S obzirom na vrstu turizma, ispitanici najviše koriste usluge wellness i medicinskog turizma, a nešto manje usluge lječilišnog turizma (SPA). Zdravstveno-turističke usluge ispitanici u najvećoj mjeri koriste u kontinentalnoj Hrvatskoj te su s istima zadovoljni. Rezultati pokazuju da obrazovaniji ispitanici s višim mjesečnim primanjima u dobnoj skupini od 46 do 55 godina više koriste zdravstveno-turističke usluge u odnosu na mlađe ispitanike, nižeg obrazovanja te nižih prihoda. Rezultati istraživanja mogli bi pomoći pružateljima zdravstveno-turističkih usluga u vidu poboljšavanja marketinških strategija, odabira odgovarajućih kanala promocije te optimizacije određenih karakteristika ponude kako bi korisnici bili još zadovoljniji.

Ključne riječi

zdravstveni turizam, vrste zdravstvenog turizma, zadovoljstvo ponudom

Hrčak ID:

269940

URI

https://hrcak.srce.hr/269940

Datum izdavanja:

25.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.142 *