Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.22210/strjez/51-1/5

Kompetencije za poučavanje djece rane i predškolske dobi engleskom kao stranom jeziku

Manuela Karlak orcid id orcid.org/0000-0001-8782-7876 ; Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Rahaela Varga orcid id orcid.org/0000-0002-8402-2578 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ivana Ćosić orcid id orcid.org/0000-0001-9718-8430 ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 471 Kb

str. 105-126

preuzimanja: 489

citiraj


Sažetak

U radu se istražuju kompetencije koje imaju osobe koje poučavaju djecu vrtićke dobi engleskome jeziku. Točnije, cilj je bio istražiti kakve su stručne i metodičke kompetencije poučavatelja engleskoga jezika na primjeru gradskoga vrtića koji obuhvaća 26 objekata. Rezultati prikazuju kojim kvalifikacijama poučavatelji dokazuju stručne kompetencije, u kojoj su mjeri poučavatelji jezični model djeci, koliko je metodička organizacija poučavanja prilagođena djeci rane i predškolske dobi, zajedno s izborom materijala i pomagala. Utvrđena je zastupljenost četiriju različitih stručnih profila poučavatelja koje čine: sveučilišni prvostupnici ili magistri ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, magistri primarnoga obrazovanja s pojačanim programom engleskoga jezika, sveučilišni prvostupnici engleskoga jezika i književnosti te magistri edukacije engleskoga jezika i književnosti. U odnosu na metodičku kompetenciju, opisane su razlike u pristupu poučavanju između prvostupnika ili magistara ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja i ostalih stručnih profila budući da odgojitelji odabiru aktivnosti i materijale primjerenije sposobnostima i interesima djece vrtićke, a ne školske dobi.

Ključne riječi

djeca rane i predškolske dobi; engleski jezik; kvalifikacijski profil poučavatelja; metodička kompetencija; nastavničke kompetencije; stručna kompetencija

Hrčak ID:

278831

URI

https://hrcak.srce.hr/278831

Datum izdavanja:

3.6.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.061 *