Stručni rad
https://doi.org/10.22210/strjez/51-1/5
Kompetencije za poučavanje djece rane i predškolske dobi engleskom kao stranom jeziku
Manuela Karlak
orcid.org/0000-0001-8782-7876
; Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Rahaela Varga
orcid.org/0000-0002-8402-2578
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ivana Ćosić
orcid.org/0000-0001-9718-8430
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Sažetak
U radu se istražuju kompetencije koje imaju osobe koje poučavaju djecu vrtićke dobi engleskome jeziku. Točnije, cilj je bio istražiti kakve su stručne i metodičke kompetencije poučavatelja engleskoga jezika na primjeru gradskoga vrtića koji obuhvaća 26 objekata. Rezultati prikazuju kojim kvalifikacijama poučavatelji dokazuju stručne kompetencije, u kojoj su mjeri poučavatelji jezični model djeci, koliko je metodička organizacija poučavanja prilagođena djeci rane i predškolske dobi, zajedno s izborom materijala i pomagala. Utvrđena je zastupljenost četiriju različitih stručnih profila poučavatelja koje čine: sveučilišni prvostupnici ili magistri ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, magistri primarnoga obrazovanja s pojačanim programom engleskoga jezika, sveučilišni prvostupnici engleskoga jezika i književnosti te magistri edukacije engleskoga jezika i književnosti. U odnosu na metodičku kompetenciju, opisane su razlike u pristupu poučavanju između prvostupnika ili magistara ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja i ostalih stručnih profila budući da odgojitelji odabiru aktivnosti i materijale primjerenije sposobnostima i interesima djece vrtićke, a ne školske dobi.
Ključne riječi
djeca rane i predškolske dobi; engleski jezik; kvalifikacijski profil poučavatelja; metodička kompetencija; nastavničke kompetencije; stručna kompetencija
Hrčak ID:
278831
URI
Datum izdavanja:
3.6.2022.
Posjeta: 1.828 *