Izvorni znanstveni članak
Utjecaj logopedagoške edukacije učitelja na neke aspekte njihovog profesionalnog i osobnog života
Cvijeta Pahljina
; LOGOS – Hrvatska udruga za logoterapiju Logoterapija Hrvatska – Usprkos svemu, životu kažem ‘’DA’’
Dubravka Miljković
orcid.org/0000-0002-1616-0792
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Na postavkama logoterapije Viktora Frankla, kojom on vraća duhovnu dimenziju predodžbi o čovjeku, razvija se logopedagogija – logoterapija primijenjena u pedagogiji, odnosno u procesu odgoja i obrazovanja. S druge strane, od početka novog tisućljeća počinje se razvijati pozitivna psihologija koja stavlja naglasak na istraživanja pozitivnih ljudskih strana i najprihvatljivije ljudsko funkcioniranje.
Cilj provedenoga istraživanja bio je odgovoriti na pitanje može li se logopedagoškom edukacijom utjecati na doživljaj poboljšanja profesionalnog identiteta kod učitelja, doživljaj povećanja smisla i zadovoljstva poslom i doživljaj povećanja smisla i zadovoljstva životom.
Istraživanje je provedeno na šest grupa učitelja iz šest zagrebačkih osnovnih škola od kojih su tri bile eksperimentalne i tri kontrolne. Između dvaju mjerenja, učitelji eksperimentalnih grupa prošli su edukaciju iz logopedagogije u trajanju od 20 sati. Dobiveni rezultati pokazuju da su učitelji eksperimentalne skupine u ponovljenom mjerenju u većoj mjeri pronalazili sreću u smislenom životu, imali izraženiji profesionalni identitet, svoj su posao doživljavali smislenijim, smislenijim su percipirali svoj život, pronalazili su više izvora smisla te općenito bili zadovoljniji poslom u odnosu na učitelje kontrolne skupine.
Ključne riječi
logopedagogija; logopedagoška škola; pozitivna psihologija; profesionalni identitet učitelja; smisao posla; smisao života; zadovoljstvo poslom; zadovoljstvo životom
Hrčak ID:
279082
URI
Datum izdavanja:
5.6.2022.
Posjeta: 1.298 *