Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja

Suzana Kovačić
Anita Penić Jurković orcid id orcid.org/0000-0002-9044-9498 ; Dječji vrtić Kustošija


Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 133-159

preuzimanja: 740

citiraj


Sažetak

Socio-emocionalna dobrobit djeteta razvija se unutar odnosa s bitnim osobama u njegovoj okolini, prvenstveno roditeljima. Najčešće istraživan aspekt roditeljstva su roditeljska ponašanja, odnosno namjerne radnje koje roditelji poduzimaju u svrhu zaštite djetetova života i poticanja razvoja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos procijenjene socio-emocionalne dobrobiti predškolske djece s nekim aspektima roditeljskog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 104 roditelja te je procijenjena socio-emocionalna dobrobit 104 djeteta. Odgojitelji su ukupnu dobrobit procjenjivali višom kod starije djece, kao i sve sastavnice dobrobiti, osim Uživanja u istraživanju koje je pokazalo tendenciju pada s porastom dobi. Utvrđena je viša dobrobit kod djece čiji roditelji pokazuju više podrške. Podrška autonomiji koju pokazuju roditelji značajno je pozitivno povezana s procjenama ukupne dobrobiti, kao i dimenzijama Samokontrola i promišljenost te Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom. Također, roditeljska podrška značajno je pozitivno povezana s ukupnom dobrobiti. Rezultati su raspravljeni u kontekstu doprinosa povećanju dobrobiti predškolske djece.

Ključne riječi

socio-emocionalna dobrobit; roditeljska ponašanja; uživanje u istraživanju; autonomija; roditeljska podrška

Hrčak ID:

279089

URI

https://hrcak.srce.hr/279089

Datum izdavanja:

5.6.2022.

Posjeta: 1.652 *