Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.29.1.2
Stavovi studenata Sveučilišta u Osijeku prema online učenju tijekom potpunog zatvaranja uslijed epidemije COVID-19
Juraj Jurlina
orcid.org/0000-0001-7997-4737
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Demian Papo
orcid.org/0000-0001-5574-6705
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Hrvoje Potlimbrzović
orcid.org/0000-0003-3885-3108
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Zbog pandemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, u proljeće 2020. godine u Republici Hrvatskoj nastupilo je potpuno zatvaranje koje je uključivalo i mjeru obaveze prelaska nastavnog procesa na svim razinama obrazovanja iz učioničke nastave u nastavu na daljinu. Obilježja koja je učenje u visokom obrazovanju poprimilo tijekom potpunog zatvaranja odgovaraju obilježjima karakterističnima za online učenje. S ciljem utvrđivanja stavova studenata Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku prema online učenju i čimbenika tih stavova, proveli smo kvantitativno istraživanje. Podatke smo pritom prikupljali metodom ankete na prigodnom uzorku (N = 327) putem interneta. Rezultati su pokazali da studenti imaju blago negativan stav prema online učenju, s tim da su pozitivnijeg stava bili studenti koji su se prije epidemije učestalije koristili alatima za online učenje. Primjenom modela prihvaćanja tehnologije potvrdili smo indirektnu povezanost percipirane lakoće korištenja alatima za online učenje i stava prema online učenju s jakim efektom medijacije percipirane korisnosti online učenja.
Ključne riječi
online učenje; stavovi studenata; model prihvaćanja tehnologije; percipirana lakoća korištenja; percipirana korisnost; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku; SARS-CoV-2 (koronavirus); COVID-19; potpuno zatvaranje (lockdown)
Hrčak ID:
279510
URI
Datum izdavanja:
21.6.2022.
Posjeta: 1.827 *