Agroeconomia Croatica, Vol. 12 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
Preferencije potrošača prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda
Tea Januš
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Ružica Lončarić
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Jelena Kristić
orcid.org/0000-0003-4465-2900
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Tihana Sudarić
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Lucija Bencarić
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Sanja Jelić Milković
orcid.org/0000-0003-0505-6970
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Sažetak
U današnje vrijeme nije bitno proizvesti samo što veće količine proizvoda nego i poznavati specifične prehrambene i kupovne potrebe potrošača kako bi se proizvodi mogli pravilno pozicionirati na tržištu. U cilju utvrđivanja čimbenika koje potrošači uzimaju u obzir prilikom kupovine suhomesnatih proizvoda te identificiranja mogućih razlika u njihovim preferencijama s obzirom na različite sociodemografske varijable, provedeno je online anketno istraživanje na uzorku od 889 ispitanika s područja Osječko-baranjske županije. Rezultati istraživanja pokazali su da su ispitanicima prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda najvažniji okus (x̄ = 4,67), miris (x̄ = 4,50), boja (x̄ = 4,12) i način proizvodnje suhomesnatih proizvoda (x̄ = 4,10). Na temelju rezultata Mann-Whitney i Kruskal-Wallis testa utvrđene su različitosti u stavovima ispitanika o važnosti pojedinih činitelja prilikom kupnje suhomesnatih proizvoda prema spolu, obrazovanju i ekonomskom statusu obitelji. Primjenom klaster analize ispitanici su podijeljeni u tri klastera. Ispitanicima su se u sva tri klastera okus i miris suhomesnatih proizvoda pokazali važnima. Međutim, ispitanici u prvome klasteru više obraćaju pažnju na cijenu suhomesnatih proizvoda za razliku od ispitanika u drugome klasteru koji više vrednuju boju i način proizvodnje suhomesnatih proizvoda, dok je ispitanicima u trećemu klasteru najvažnije porijeklo i da su suhomesnati proizvodi proizvedeni s domaćom crvenom paprikom i češnjakom.
Ključne riječi
Hrčak ID:
280449
URI
Datum izdavanja:
30.6.2022.
Posjeta: 875 *