Odgojno-obrazovne teme, Vol. 5 No. 2, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.5.2.4
Učenička percepcija uključenosti očeva u njihov odgoj: primjer zadarskih srednjoškolaca
Antonija Kero
orcid.org/0000-0002-3263-0475
; Gimnazija Franje Petrića Zadar, Obala kneza Trpimira 26, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Posljednjih 20-ak godina o očevima i majkama govori se kao o ravnopravnim
sudionicima u odgoju. Tema ovog rada je istražiti kakva su iskustva zadarskih srednjoškolaca
o uključenosti njihova oca u odgoj. U istraživanju je sudjelovalo 470 učenika drugih razreda
srednjih škola Zadarske županije. Anketni upitnik se sastojao od 26 pitanja zatvorenog i jednog
pitanja otvorenog tipa. Rezultati ukazuju na to da su očevi najangažiraniji po pitanju kontrole
djeteta u smislu davanja upozorenja, dok se rijetko uključuju u aktivnosti vezane za pomoć u
savladavanju školskog gradiva, slušanje i razumijevanje djetetovih potreba. Više od polovice
očeva nikad ili vrlo rijetko posjećuje roditeljske sastanke, dok 71 % njih nikad ne odlazi ili vrlo
rijetko odlazi na individualne razgovore s razrednikom. Sve ovo ukazuje na potrebu za dodatnom
senzibilizacijom društva po pitanju uključenost oca u odgoj djeteta te podrškom očevima u
obavljanju roditeljske uloge.
Ključne riječi
adolescenti; očinstvo; potrebe adolescenata; roditeljstvo; uključenost oca
Hrčak ID:
288299
URI
Datum izdavanja:
4.12.2022.
Posjeta: 898 *