Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.5.2.4

Učenička percepcija uključenosti očeva u njihov odgoj: primjer zadarskih srednjoškolaca

Antonija Kero orcid id orcid.org/0000-0002-3263-0475 ; Gimnazija Franje Petrića Zadar, Obala kneza Trpimira 26, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 467 Kb

str. 81-108

preuzimanja: 100

citiraj


Sažetak

Posljednjih 20-ak godina o očevima i majkama govori se kao o ravnopravnim
sudionicima u odgoju. Tema ovog rada je istražiti kakva su iskustva zadarskih srednjoškolaca
o uključenosti njihova oca u odgoj. U istraživanju je sudjelovalo 470 učenika drugih razreda
srednjih škola Zadarske županije. Anketni upitnik se sastojao od 26 pitanja zatvorenog i jednog
pitanja otvorenog tipa. Rezultati ukazuju na to da su očevi najangažiraniji po pitanju kontrole
djeteta u smislu davanja upozorenja, dok se rijetko uključuju u aktivnosti vezane za pomoć u
savladavanju školskog gradiva, slušanje i razumijevanje djetetovih potreba. Više od polovice
očeva nikad ili vrlo rijetko posjećuje roditeljske sastanke, dok 71 % njih nikad ne odlazi ili vrlo
rijetko odlazi na individualne razgovore s razrednikom. Sve ovo ukazuje na potrebu za dodatnom
senzibilizacijom društva po pitanju uključenost oca u odgoj djeteta te podrškom očevima u
obavljanju roditeljske uloge.

Ključne riječi

adolescenti; očinstvo; potrebe adolescenata; roditeljstvo; uključenost oca

Hrčak ID:

288299

URI

https://hrcak.srce.hr/288299

Datum izdavanja:

4.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 464 *